پنجمین جشنواره ملی کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه‌های کشور " رویش " در شیراز آغاز به کار کرد و تا ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:پنجمین جشنواره ملی کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه‌های کشور " رویش " صبح امروز با حضور مسئولان دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد و این جشنواره تا 22 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گفته حسین نائینی، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، 68 دانشگاه برتر کشور در این جشنواره حضور دارند و 420 دانشجو به ارائه فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود می‌پردازند.

وی با تشریح فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف هنری اعم از موسیقی، تئاتر، شعر، ادبیات، هنر تجسمی، کاریکاتور و غیره به فعالیت می‌پردازند و برخی از کانون‌ها نیز در فعالیت‌های اجتماعی در مسائل زیست محیطی و معضلات اجتماعی فعال هستند.

جوانان و به ویژه دانشجویان از مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور هستند. امروزه کارشناسان، نیروی انسانی کارآمد را یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی جوامع می‌دانند و بر همگان مشخص است که اگر در کشوری نیروی جوان و تحصیل‌کرده نسبت به معضلات آن جامعه حساس باشد تا چه میزان می‌توان معضلات را کاهش داد.

قدر مسلم انتخاب قالب هنر برای بیان مسائل و معضلات اجتماعی بهترین راهکار برای مقابله با آن معضلات است. در این جشنواره فیلم کوتاه " اعتیاد تخم دو زرده" به کارگردانی عمار کاریزی از دانشگاه بیرجند یکی از نمونه‌های فعالیت‌های دانشجویی برای مقابله با معضل اعتیاد است.

پخش فیلم " کشتن مرغ مقلد" به کارگردانی عباس شکوری از دانشگاه شهید بهشتی، " پاپیروس" به کارگردانی علی جمشیدی از دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان، " هندزفری" به کارگردانی امیرحسین تقوی از دانشگاه شهید بهشتی و فیلم مستند " از دریا به دریا" به کارگردانی وحید میرزایی از دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر از آثاری است که در این جشنواره ارائه می‌شود.

علاوه بر پخش فیلم گروه‌های موسیقی از دانشگاه‌های کاشان، شیراز و فردوسی مشهد به اجرای موسیقی می‌پردازند.

براساس گفته‌های نائینی جشنواره رویش از سال 78 که شروع فعالیتش بوده تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و امسال پس از دو سال وقفه برای نخستین بار در خارج از مرکز و در شیراز برگزار می‌شود.

چندی پیش محمدهادیعسگری، معاون اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از ثبت نام٥٣٣ کانون دانشجویی در این جشنواره و ارائه ٥٩٦ اثر در این نمایشگاه خبر داده بود.

دانشگاه پیام نور در پنجمین جشنواره ملی کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور «رویش» در دانشگاه شیراز حضوری فعال دارد و دانشجویانی از دانشگاه پیام نور استان‌های خوزستان، همدان، اصفهان، چهارمحال‌ و بختیاری، تهران، خراسان رضوی، البرز، سمنان، مرکزی، کرمانشاه و فارس آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

در این جشنواره دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در نمایشگاه شرکت دارند و به هر دانشگاه یک غرفه اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار