جشنواره سفره‌ های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۳۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 28 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: موید محسن‌نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: این برنامه 25 تا 27 آذرماه با مشارکت استان‌ های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در 8 منطقه کشور برگزار می ‌شود که استان فارس منطقه هفتم این جشنواره است.
وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در 8 منطقه در سطح ملی با هم رقابت می ‌کنند، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ ‌ها و آداب و رسوم هر استان است و در کنار آن برخی صنایع دستی که در پخت غذا استفاده می ‌شود، نیز معرفی می ‌شود.
موید نژاد با بیان اینکه این جشنواره در باغ ملی شیراز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اجرا می ‌شود، اداه داد: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی خوراک ‌های سنتی به رستوران ‌های سنتی و مدرن در سطح شهر شیراز و دیگر شهرها است تا از این طریق تجاری‌سازی خوراک ‌های سنتی نیز آغاز شود.
محسن‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از این خوراک ‌ها از نظر تولید و مواد اولیه کم‌هزینه ‌تر از غذا های معمول هستند، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر احیا خوراک ‌های سنتی برای مردم هم به صرفه‌ تر و سالم ‌تر است.
وی بیان کرد: محدودیتی برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری باید همزمان با جشنواره خوراک‌ های سنتی و تورهای بین‌المللی گردشگری باشد اما به دلیل فاصله‌ ای که بین جشنواره خوراک و نمایشگاه گردشگری بود امکان تاثیر منفی بر هر دو رویداد وجود داشت، به همین دلیل به تاریخ دیگر موکول شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار