اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانداران شهرستان ها، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیر اموراستانهای ستاد اقامه نماز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 01 December 2016

تذکر راز اصلی عبادت است

به گزارش تابناک، آیت الله مصطفی علماء امروز پنج شنبه در اجلاسیه استانی نماز استان کرمانشاه  که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه تاریخی برای عبادت ضبط نشده، گفت: عبادت جزء ذات و جوهره وجود انسان بوده و تنها چگونه عبادت کردن به انسان آموخته شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه راز اصلی عبادت متذکر بودن انسان است گفت: نماز باعث دوری از غفلت می شود و حالت تذکر، توجه، بیداری و حضور را به انسان می بخشد.

وی با بیان اینکه امروز استکبارگران در تلاشند که مسیر بشریت را به سمتی دیگر سوق دهند گفت:  نماز جزء شکوه حکومت است و برای حفظ جامعه از هر گزندی باید نماز خواند.

آیت الله علما افزود: تمام مشکلات اجتماعی، بزهکاری، طلاق، فقر، بی خانمانی، اعتیاد را میتوان به وسیله خصوصیات و اسرار نماز حل کرد.

نماز، وسیله ای جهت کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر اموراستانهای ستاد اقامه نماز در این جلسه با بیان اینکه نماز تنها فریضه ای است که چهار رکن ارتباط انسان با خدا، خود، دیگران و هستی را بهبود میبخشد، گفت: با اقامه نماز می توان آسیب هایی را گریبان گیر جامعه مان شده کاهش داد.

مسعود دریس با بیان اینکه نماز سبب از بین رفتن تمام خصلت های انسان می شود، گفت: توانایی بازدارندگی نماز از تمام فضائل بیشتر است.

وی افزود: همانطور که برای تعادل در جسم به ستون فقرات نیاز داریم، نماز هم ستون فقرات و عامل ایجاد تعادل در دین است.

مدیر امور استانهای ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه اقامه نماز در جامعه زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می کند خاطر نشان کرد: امروز دشمنان اسلام جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند لذا باید با بیان آثار و برکات نماز در زندگی اجتماعی و فردی، آنان را به اقامه نماز اول وقت ترغیب کرد.

نماز انسان را از ذلت به عزت می رساند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نماز میتواند انسان را از ذلت به عزت برساند، گفت: تمسک جویی به نماز  در مشکلات فردی و اجتماعی میتواند در کاهش مشکلات نقش داشته باشد و وسیله ترمیم گرفتاری ها است.

دکتر اسدالله رازانی با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی از بی توجهی به فرهنگ نماز ناشی می شود، گفت: نماز میتواند گره گشای تمام مشکلات عصر حاضر باشد.

وی با بیان اینکه نبی اکرم(ص) از لحظه بعثت، و در زمانی که دعوت به دین مبین اسلام آشکارا نشده بود مردم را به خواندن نماز تشویق کرده و پس از ورود به مدینه اولین اقدام شان احداث مسجد بود، گفت: همه این مسائل نمایانگر اهمیت نماز در دین اسلام است.

استاندار گفت: احیای فریضه واجب نماز و اقامه آن در ادارات استان کرمانشاه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه انگشتر مقام معظم رهبر معظم انقلاب از سوی مدیر امور استان های ستاد اقامه نماز کشور به آیت الله علماء اهدا شد و همچنین از ۱۳ دستگاه اجرایی فعال در اقامه نماز استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار