فرماندار سرپل ذهاب با تاکید بر لزوم مناسب سازی معابر شهری و امکانات شهرستان برای استفاده معلولان گفت: اراده و عزم قوی معلولان باعث غلبه بر معلولیت و موفقیت آن ها در عرصه های مختلف شده است.
کد خبر: ۳۳۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در سرپل ذهاب افزود: زمانی که یک روز با نام و عنوان معلول در تاریخ ثبت می شود، نشان دهنده حجم عظیمی از وظایف افراد جامعه در قبال این قشر است.
وی اظهار کرد: بدون شک افراد معلول جامعه نقش بسیار پررنگی در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی دارند و کمترین کاری که سایر افراد می توانند در قبال آنها انجام دهند، پذیرش استعدادهای فردی آنهاست.
وی با بیان این که معلولیت محدودیتی برای فرد معلول ندارد، بیان کرد: کسب مدال های رنگارنگ در عرصه جهانی توسط معلولان ایرانی در چند سال اخیر، گواه این مدعاست.
رییس اداره بهزیستی سرپل ذهاب نیز گفت: باید با همراهی معلولان، آنان را به خود باوری برسانیم تا همچون دیگر افراد جامعه بتوانند مسیری برای تحصیل و کار خود پیش بگیرند.
بهمن بوچانی افزود: هدف از تعیین روز جهانی معلول، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در باره مسایل مربوط به معلولیت های افراد است تا زمینه مشارکت این قشر در عرصه های مختلف فراهم شود.
وی شمار افراد معلول در سرپل ذهاب را یک هزار و 394 تن ذکر کرد و گفت: بیشترین شمار معلولیت ها مربوط به معلولیت جسمی حرکتی است.
او گفت که از مجموع افراد معلول در سرپل ذهاب، 325 تن معلول ذهنی و 80 تن نیز معلول اعصاب و روان و بقیه نیز مربوط به معلولیت شنوایی و کم شنوایی و اختلالات بصری است.
اداره بهزیستی سرپل ذهاب هم اکنون 850 تن از معلولان این شهرستان را زیرپوشش دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار