عضو اسبق هيأت مديره سازمان نظام مهندسي تهران گفت: بايد هر ساختماني توسط شخص صلاحيت‌دار ساخته شود، اين صلاحيت را هم وزارت مسکن از طريق صدور پروانه اعطا مي‌‎کند.
کد خبر: ۳۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 11 May 2015
به گزارش تابناک یزد، در حال حاضر 20 سال از تصويب قانون نظام‌مهندسي مي‌گذرد و هنوز هم وکيل، مکانيک و دکتر در بخش ساخت‌وساز دخالت دارند و اجازه ورود مهندسان به اين ساخت‌وسازها را نمي‌دهند.
اعضاي سازمان نظام‌مهندسي براي اجرا نشدن قانون نظام‌مهندسي توسط رياست اين سازمان ديروز مقابل در سازمان نظام‌مهندسي تهران تجمع کردند.
ديروز تعداد قابل‌ توجهي از مهندسان، سازندگان و اعضاي سازمان نظام‌مهندسي در مقابل سازمان نظام‌مهندسي استان تهران واقع در خيابان ايران زمين تجمع کردند.
احمدرضا سرحدي، عضو اسبق هيأت مديره سازمان نظام‌مهندسي تهران، که از معترضان اجرا نشدن اين طرح است، گفت: قرار بود قانون تصويب شده از سوي وزارت راه و شهرسازي مبني بر الزام حضور مهندسان بر سر ساختمان و سازه از ابتداي امسال اجرايي شود، اما؛ همچنان از سوي رياست سازمان پيگيري نمي‌شود.
وي با اشاره به حضور تعداد زيادي از اعضا سازمان نظام‌مهندسي در اين تجمع گفت: بايد هر ساختماني توسط شخص صلاحيت‌دار ساخته شود، اين صلاحيت را هم وزارت مسکن از طريق صدور پروانه اعطا مي‌کند، در حال حاضر 30 سال از تصويب قانون نظام‌مهندسي مي‌گذرد و هنوز هم وکيل، مکانيک و دکتر در بخش ساخت‌وساز دخالت دارند و اجازه ورود مهندسان به اين ساخت‌وسازها را نمي‌دهند.
وي افزود: اما؛ اين قانون در وزارت مسکن مصوب شده که از ابتداي امسال براي تمام متراژها سازنده صلاحيت‌دار الزامي شود. اين مصوبه در آخرين مجمع سازمان در اسفند سال گذشته نيز مجددا تصويب شد، اما؛ هنوز اجرايي نشده است.
سرحدي گفت: اما؛ هنوز رياست سازمان (سعيد غفراني) اقدام به اجراي اين کار نکرده است؛ رياست سازمان زير بار اجراي قانون نمي‌رود و همچنان منويات شهرداري را اجرايي مي‌کند و شهرداري هم از ابتدا مقابل نظام‌مهندسي بوده است و نمي‌خواهد منافعش به خطر افتد و اين امر با قانون نظام‌مهندسي و تراکم فروشي مغايرت دارد؛ چراکه فروش ضوابط شهرداري منبع درآمد است. حالا ما مهندسان به مخالفت‌هاي شهرداري کاري نداريم و مي‌گوييم که آقاي رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان تهران و هيأت مديره چرا قانون را اجرا نمي‌کنيد؟
وي يادآور شد: امروز تعداد زيادي از مهندسان و اعضاي سازمان نظام‌مهندسي استان تهران مقابل اين سازمان نظام‌مهندسي جمع شده‌اند تا نسبت به عدم اجراي اين قانون توسط هيأت مديره اعتراض کنند، ما مهندسان در اعتراض امروز خواهان اجراي قانون هستيم و اينکه ساختمان توسط مهندس ساخته شود نه دکتر و مکانيک و بقال، مردم بايد براي زندگي در يک ساختمان از امنيت و آرامش برخوردار باشند، ساختماني که مکانيک و دکتر مي‌سازند امنيتي ندارد جز رنگ و لعاب براي فروش.
سرحدي با گلايه از ساخت‌وسازهاي صورت گرفته در طول سال‌هاي گذشته بيان کرد: اين ساختمان‌ها بدون نظارت مهندسان ساخته مي‌شود و ضرر و زيان آن‌هم بعد از زلزله و حوادث مشاهده مي‌شود، در حال حاضر همه جمع هستند و مسوولان سازمان و اعضاي هيأت مديره خبري نيست و امروز کسي به سراغ اين اعتراض نيامده است.
به گزارش موج، عضو اسبق هيأت مديره سازمان نظام‌مهندسي استان تهران تصريح کرد: عده‌اي از همکاران نيز امروز در مقابل شوراي شهر حضور يافتند و من مخالف اين امر بودم و گفته‌ام که اين امر به شوراي شهر مربوط نيست، بلکه اين قانون به وزارت راه و شهرسازي مرتبط است و بايد از طريق اين وزارتخانه و سازمان نظام‌مهندسي پيگيري شود و شوراي شهر مسائل خود را پيگيري مي‌کند، ما قانون نظام‌مهندسي را براساس قانون اجرايي مي‌خواهيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار