کد خبر: ۳۳۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 05 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رییس شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه درآمد سال گذشته امامزاده عبدالله (ع) معادل درآمد شهرداری بود با انتقاد از عقب ماندگی طرحهای توسعه صحن و سرای این امام زاده گفت: نبود توسعه این آستان مقدس باعث ایجاد شبهه در بین مردم شده است.
محمد رنجبر  در نشست مشترک فرماندار با مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن تبریک دهه وقف اظهار داشت:اگر به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه،نذورات هر بقعه متبرکه صرف و خرج آبادانی و توسعه عمرانی آن می شود پس چرا امامزاده عبدالله(ع) بافق هنوز ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر بافق با بیان اینکه امامزاده عبدالله(ع) واجب التعظیم این شهر مانند نگینی در دل کویر می درخشد افزود: امامزاده عبدالله بافق در مقایسه با بسیاری از امامزادگان از جمله امامزاده مشهد اردهال که در روستای کوچکی واقع شده اصلا پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد.
وی نذورات امام زاده عبدالله بن موسی الکاظم بافق را قابل توجه دانست و بیان کرد: ایراد و اعتراض مردم به نبود توسعه، بجا است و باید به آنها حق داد زیرا یادم است که چند سال قبل وجوهات درون ضریح این امام زاده با درآمد یکسال شهرداری بافق برابری می کرد.
رنجبر با بیان اینکه مدیران لایق اوقاف و امورخیریه بافق بعد از گذشت مدت کوتاهی به دلایل مختلف تکریم یا عزل شده اند تصریح کرد: مدیر سابق فردی پیگیر و دلسوز بود و واقعا همه مردم شاهد دگرگونی و تحول در آستان مقدس امامزاده شده بودند اما به یکباره مراسم تکریم وی در میان ناباوری شهروندان بافقی، برگزار شد.
وی ضمن عذرخواهی از صراحت لهجه خود گفت: اگر خورده و برده در کار نبوده است چرا همچنان شاهد توسعه نیافتگی امامزاده عبدالله این شهر هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر بافق از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خواست به هر نحو ممکن توجه ویژه ای به آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) صورت پذیرد تا شک و شبهه هایی که گفته می شود وجوهات این ضریح در جاهای دیگر استان هزینه می شود برطرف شود.
امام زاده عبدالله برادر امام هشتم و فرزند امام موسی کاظم (ع) است که مورخان بنای اولیه این امامزاده را متعلق به قرن پنجم هجری می دانند و از زیبایی و شکوه گنبد آن ستایش می کنند چون گرد بودن گنبد امامزاده عبدالله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار