تابناک: مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهادکشاورزی از جمع آوری اطلاعات جامع گیاهان دارویی مناطق مختلف کشور برای برنامه ریزی در این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا سیدمحمد کیایی در بازدید از گلستان های گل محمدی کاشان اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی به دنبال در نظرگرفتن اعتبارات خاص در بخش گیاهان دارویی و گلخانه ای است تا محدودیت ها و کاستی های این بخش رفع و به فرصتی جهت سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی با اشاره به ارسال گزارش های استانی در زمینه استعدادهای منطقه در بخش گیاهان دارویی و اطلاعات در این زمینه افزود: برای توسعه کشاورزی اطلاعات جامع اقلیمی و تحقیقات لازم است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهادکشاورزی در سفر به کاشان همچنین از باغ 53 هکتاری و استخر ذخیره آب زمستانه قمصر، شرکت تعاونی مکانیزه داودیه در سطح 40 هکتار و 20 هکتار گل محمدی با سیستم آبیاری تحت فشار، واحد گلابگیری صنعتی و همچنین پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان بازدید کرد.

15 درصد کل زمین های زراعی کاشان با مساحت بیش از سه هزار هکتار زیر کشت گیاهان دارویی است و سالانه سه هزار و 700 تن گیاهان دارویی در این شهرستان تولید و فرآوری می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار