نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی :
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه رئیس جمهور به لرستان تاکید کرد و گفت: امروز ایجاد اشتغال مسئله ای حیاتی برای این استان است.
کد خبر: ۳۴۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 09 December 2016

 به گزارش تابناک  لرستان ،رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در جلسه شورای اداری استان با بیان این که که جمعیت استان حدود یک‌میلیون و 700 هزار نفر است که حدود 2.3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌داد، افزود: اما بر اساس آخرین سرشماری رشد منفی داشته‌ایم و جمعیت لرستان به 2.1 درصد رسیده است یعنی به بیانی دیگر عده زیادی از مردم مهاجرت کرده‌اند.

کیان پور خطاب به وزیر ارتباطات بیان کرد: شما باوجوداینکه رئیس کمیسیون مشترک کشورهای روسیه، آذربایجان، مالزی، اندونزی و چند کشور دیگر هستید از این پتانسیل استفاده کنید و از هلدینگ های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی این کشورها بخواهید که در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار و تیم اقتصادی‌اش زحمت خود را می‌کشند اما مصوبات ما ستاد تسهیل کشور می‌ماند و این در صورتی است که لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی است و باید توجه ویژه‌ای را متمرکز خود کند.

با بیان اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم، اظهار داشت: بسیاری از 2 هزار و 861 روستای لرستان فاقد اینترنت هستند و پوشش تلفن همراه ندارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: ضریب پوشش تلفن همراه در لرستان نسبت به سطح کشور پایین‌تر است، در بسیاری از جاده‌های اصلی مانند ازنا- شازند قطعی تلفن وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه اینترنت در لرستان استفاده‌کنندگان بسیاری دارد، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان هزینه خرید اینترنت را پرداخت می‌کنند، بنابراین خواستار دریافت خدمات مطلوب هستند.

رییس مجمع نمایندگان مردم لرستان در مجلس با اشاره به اینکه تلفن ثابت بسیاری از روستاها قطع شده‌ است، یادآور شد: روستاییان مشتاق دریافت تلفن ثابت هستند و باید بدانیم برای رسیدن به توسعه خدمات باکیفیت ارائه شود.

این مسئول با اشاره به نیروهای شرکتی مخابرات گفت: نیروهای شرکتی مخابرات استان خواهان رسمی شدن بوده و بارها تجمع کرده‌اند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

کیانپور اضافه کرد: بسیاری از کارکنان مخابرات استان دارای تحصیلات عالیه و نخبگان هستند که اگر آنها را در نیابیم مهاجرت خواهند کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های گذشته لرستان دارای یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت بوده است که طبق سرشماری اخیر جمعیت استان دارای رشد منفی بوده که نشان‌دهنده مهاجرت افراد است.

وی با اشاره به اینکه لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است، خاطرنشان شد: صنعت لرستان با ظرفیت کمتر از 40 درصد فعالیت می‌کند، اگر بخواهید مشکلات استان حل شود، نباید لرستان محرومدیده شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد: در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد مشاغل خانگی می‌توان از بازار ICT استفاده شود و تولید ثروت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار