طرح زمستانی پلیس راه همزمان با آغاز فصل زمستان در محورهای ارتباطی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرمانده انتظامی قصرشیرین روز یکشنبه  از اجرای طرح امداد زمستانی پلیس راه در محورهای مواصلاتی این شهرستان با استقرار نیروها و گشت های پلیس راه خبر داد و گفت: در این راستا دستگاه های اجرایی مانند جمعیت هلال احمر، راه و شهرسازی و یگان های امدادی، پلیس راه را در اجرای این طرح یاری می کنند.
سرهنگ عنایت فلاحی افزود: رانندگان خودروهای عمومی و شخصی به ویژه مینی بوس ها و سواری های کرایه که قصد خروج از قصرشیرین به سمت سرپل ذهاب و کرمانشاه را دارند باید تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.
وی اظهار کرد: همراه داشتن جعبه کمک های اولیه، لاستیک یخ شکن و سلامت سامانه گرمایشی خودرو نیز از دیگر امکاناتی است که رانندگان باید به آن تجهیز شوند و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد این تجهیزات در محورهای ارتباطی شهرستان جلوگیری می کنند.
سرهنگ فلاحی، همچنین از رانندگان وسایل نقلیه خواست در هنگام تردد از مسیرهای خطرناک و گردنه های برف گیر، از زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن استفاده کنند و قبل از سفر از سلامت خودروی خود مطمئن شوند.

** استقرار 2 تیم ثابت پلیس در گردنه برفگیر قلاجه 
فرمانده پلیس راه گیلانغرب نیز گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان و اجرای طرح امداد زمستانی پلیس راه، هم اکنون 2 تیم پلیس راه در محل گردنه برفگیر قلاجه به طور ثابت مستقر هستند و طرح گشت های سیار نیز در محورهای مواصلاتی و ارتباطی این شهرستان نیز تشدید می شود.
سرهنگ عبدالرضا مریمی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهدارخانه قلاجه نیز به وسایل و ماشین آلات برف روب و همچنین نمک تجهیز شد و علاوه بر این، شرایط اسکان برای مسافران احتمالی گرفتار در برف نیز در این مسیر فراهم شده است.
وی از رانندگان وسائط نقلیه خواست به منظور حفظ ایمنی جان خود و سرنشینان دیگر خودروها، ضمن بستن کمربند ایمنی، با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی در جاده ها تردد کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد قبل از انجام هرگونه سفر، از همراه داشتن سوخت کافی خودرو مطمئن شوند و ضمن همراه داشتن لباس گرم ، آب و مواد غذایی ، لاستیک یخ شکن و زنجیر چرخ از سلامت سامانه گرمایشی و برف پاک کن خودرو نیز اطمینان حاصل کنند.
وی با توصیه به رانندگان برای اطمینان یافتن از سلامت خودرو قبل از انجام سفر، گفت: لازم است رانندگان نسبت به سلامت ترمز، برف پاک کن و لاستیک خودرو اطمینان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی را در سفرهای برون شهری همراه داشته باشد.

** تشدید گشت های پلیس راه در محورهای مواصلاتی سرپل ذهاب 
فرمانده پلیس راه سرپل ذهاب نیز با اشاره به اجرای طرح امداد زمستانی پلیس راه در محورهای مواصلاتی، از استقرار سه تیم سیار در جاده های ارتباطی این شهرستان خبرداد و از رانندگان خواست با همراه داشتن تجهیزات زمستانی، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
سرگرد بهزاد غلامی افزود: رانندگان باید در هنگام سفر به ویژه در روزهایی که شاهد بارش باران و برف هستیم و مسیر جاده لغزنده است، با احتیاط حرکت کنند و قبل از سفر از سلامت خورد مطمئن شوند و تجهیزات ایمنی و لباس گرم و غذا نیز به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: رانندگانی که قصد عبور از مناطق خطرناک و گردنه های کوهستانی و برف گیر را دارند باید در این مناطق از زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ شکن استفاده کنند و علاوه بر احتیاط در رانندگی، از حرکت با سرعت غیرمجاز برای سلامت خود و دیگر خودروها نیز خودداری کنند.
وی با اشاره به برخورد پلیس با رانندگان متخلف و حادثه ساز، اضافه کرد: کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده ای مهم ترین هدف اجرای طرح سراسری امداد زمستانی پلیس راه است و با همکاری مردم و حضور گشت های پلیس راه، امسال نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش تلفات جاده ای در بحث فوتی ها و مجروحان حادثه های رانندگی در محورهای مواصلاتی این شهرستان بوده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار