تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / یک فرمول قدیمی می گوید برای تفریح و گردش در شمال کشور باید یک ویلا داشت؛ ویلایی داشت تا بتوان با خیال راحت سالی دو سه بار به شمال رفت.
کد خبر: ۳۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 12 December 2016

تابناک / یک فرمول قدیمی می گوید برای تفریح و گردش در شمال کشور باید یک ویلا داشت؛ ویلایی داشت تا بتوان با خیال راحت سالی دو سه بار به شمال رفت.

به گزارش تابناک گیلان، آنها خیال راحت را در این می بینند که کلید خانه همیشه در دست شان باشد و هر بار حال اش را داشتند بار و بندیل را ببندند و بدون هیچ دغدغه ای به ویلای خودشان در شمال بروند. اما آنها به بعضی نکات دقت نمی کنند.

برای خرید یک ویلا در شمال کشور باید بین 70 میلیون تا نزدیک یک میلیارد تومان هزینه کرد. بعضی از این ویلاها وسوئیت ها را می توان اقساطی هم خرید. به هر حال سرمایه صاحب ویلا به میزان چند صد میلیون درگیر شده و هیچ سودی هم رویش نمی آید. در این بازار راکد مسکن قیمت خانه ها تقریبا ثابت است و افزایش قیمتی صورت نمی گیرد.

علاوه بر این باید چند میلیون تومان ناقابل صرف تجهیز خانه کنید. نکته دیگر این است که اگر بخواهید در نیمه دوم سال به ویلایتان در شمال بروید قاعدتا با خانه ای روبه رو خواهید بود سرد و خاک گرفته همان اول که می روید باید جاروبرقی را بردارید و کلی گردگیری کنید. تازه سروقت موتورخانه یا هیتر می رسید که قاعدتا خاموش است . باید یک تعمیرکار بیاورید تا موتورخانه تان را راه بیاندازد.

این ها همه مشقت است. برای همین بهتر است به روش ساده تری مثل کرایه ویلا فکر کنید. کرایه هایی که از 50هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. این قیمت برای ی شب اقامت است. حالا فرض کنید اصلا در سال بخواهید 10 شب در شمال به سر ببرید. نهایتا می شود سالی یک تا سه چهار میلیون تومان . این رقم در برابر خانه های چند صد میلیونی اصلا عددی به شمار نمی آید. گر چه بعضی هم می گو.یند خوب می رویم هتل، هتل که با صفاتر است. اما ما می گوییم روش کرایه ویلا در برابر کرایه های چند صد هزار تومانی اتاق هتل ها مقرون به صرفه تر است.

 

1- فومن

فومن در مرکز یک منطقه پر از جنگل و جلگه های پر آب و علف واقع شده است. فومن با رشت مرکز استان گیلان 25 کیلومتر فاصله دارد. یکی از دیدنی ترین مناطق فومن قلعه رودخان است که از قدمتی 1400 ساله برخوردار است. می توانید در این منطقه زیبا ویلایی کرایه کنید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید. به عنوان مثال ویلایی با 150 متر زیربنا و سه اتاق خواب این روزهای عادی سال شبی 175 هراز تومان و در شب های تعطیلات 200 تا 400 هزار تومان کرایه داده می شود. در مورد ماسوله دیگر آنقدر مطلب نوشته شده و اطلاعات دارید که توضیحات ما زیاده گویی است. ویلای دیگر ما بین فومن و ماسوله اجاره داده می شود که 150 متر زیر بنا و سه اتاق خواب دارد. این ویلا در شب های عادی سال 175 هزار تومان کرایه داده می شود که در شب های تعطیلات قیمت افزایش می یابد. در اطراف ماسوله و در کنار یک برکه زیبا و پر از پرنده هایی مثل مرغابی ، اردک و غاز، ویلایی با دواتاق خواب ودر زیربنایی 100 متری،‌شبانه 350 هزار تومان کرایه داده می شود.

 

2- لاهیجان

روزهای گذشته گزارشی را هفت صبح منتشر کرد که بر اساس آن لاهیجان پر مسافرترین شهر غیر مرکز استان کشور است. از طرف دیگر این شهر جزو 20 شهر گردشگر پذیر کشور قرار دارد. لاهیجان به واسطه چای و کلوچه هایش معروف است. شهری در شرق استان گیلان و از قدیمی ترین شهرهای ایران که اگر دلتان طبیعت بخواهد و بخواهید در کنار سپید رود بزرگ یکی دو روز را سپری کنید قطعا جای با صفایی است . یک ویلا با زیربنای 120 متری و یک اتاق خواب با قیمتی بسیار نازل در «نخجیر کلایه» کرایه داده می شود. قیمت اجاره هر شب این ویلا تنها 60 هزار تومان است. یک ویلای دیگر در شیخانبر و در قصاب محله در زیربنایی معادل 70 متر مربع و مساحت 650 متری زمین آن هر شب با قیمت 150 هراز تومان اجاره داده می شود که در شب های تعطیلات قاعدتا قیمتش بالاتر می رود. ویلای دیگری در لاهیجان با شیروانی و سقف اریب و مثلثی شبی 350 هزار کرایه داده می شود. این ویلا با زیربنای 90 متر مربع در زمینی به مساحت 3000متر مربع ساخته شده و دو اتاق خواب با کلیه امکانات دارد.

 

3- بندر انزلی

بندر انزلی بعد از رشت بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر گیلان است. می توانید در زیبا کنار بندرانزلی یک ویلای 80 متری دو طبقه با دو اتاق خواب را در شب های عادی سال با قیمت 200هزار تومان کرایه کنید. اگر بخواهید سفری پرهزینه تر انجام دهید و دست تان برای خرج کردن باز است شهرک دهکده ساحلی ویلاهای زیادی دارد. یکی از این ویلاها برای کرایه شبانه نیاز به هزینه ای 450 هزار تومانی دارد. ویلایی 250 متری در زمینی 800 متری که جدا شیک وزیباست. می توانید چند خانواده با هم این ویلا را کرایه کنید و از چهار اتاق آن استفاده کنید و هزینه ها هم سرشکن شود. یک ویلای دیگر که دقیقا لب دریاست نیز با قیمت 250 هزار تومان در شب های عادی سال کرایه داده می شود. یک ویلای دیگر بندرانزلی فایل شده که مساحت زیر بنایش 190 متر مربع است و سه اتاق خواب دارد. برای این که چند شب در این ویلا اسکان داشته باشید باید به ازای هر شب 350 هزار تومان هزینه کنید.

 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار