تابناک: باتوجه به اینکه تلویزیون یک ابزار بسیار قدرتمند در فرهنگ سازی است اما در بسیاری از موارد راه را به اشتباه می‌رود و به نوعی خانواده را بی گذشت، کینه‌ای و بی صبر بار می‌آورد که باید بدانند به ازای هر قربانی باید قربانی داد!.
کد خبر: ۳۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 December 2016
تابناک اصفهان: بیشتر فیلم های تلویزیونی با محوریت عشق و نفرت شکل می گیرد حال خمیرمایه این فیلم ها عمدتا یک رابطه عاشقانه و ازدواج بر می آیند و یا اینکه موضوع فیلم قصاص است.
 
بسیاری از فیلم های تلویزیون را شاهدیم که بر اثر سانحه ای فردی قربانی و خانواده متوفی بدنبال قصاص است و به هیچ عنوان کوتاه آمدن و بخشش و بزرگ منشی را به مخاطب نشان نمی دهد.
 
در قالب این فیلم ها که قربانی در ابتدا در کما به سر می برد هیچ گاه سخن از اهدا و بخشش عضو به افراد نیازمند نیست و نشان نمی‌دهند  و  فرهنگ سازی در این حوزه انجام نمی‌شود.
و این در حالی که به شدت کمک مالی به خانواده متوفی را آنچنان بد و فجیع نشان می‌دهند و بی حرمتی می دانند که گرفتن پول به معنای گرفتن پول در ازای متوفی است .
 
با توجه به اینکه تلوزیون یک ابزار بسیار قدرتمند در فرهنگ سازی است اما در بسیاری از موارد راه را به اشتباه می‌رود و به نوعی خانواده را بی گذشت، کینه‌ای و بی صبر بار می‌آورد که باید بدانند به ازای هر قربانی باید قربانی داد، و اگر هم بخشش هست با هزار زحمت و التماس و تحقیر و غیره.
 
گرفتن پول از سوی خانواده متوفی یک جنایت است و هزار و یک فرهنگ اشتباهی که به راحتی با نمایش فیلم های تلویزیونی به مردم بسیار ظریفانه و البته موثر تعلیم داده می شود.
حال اینکه فیلم های تلوزیونی به خوبی می توانند در بالابردن سطح فرهنگ خانوارها و ارائه الگوهای خوب به مردم تاثیر گذار باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
ایول به سینما ایران حیف که محدودن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار