کد خبر: ۳۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 16 December 2016
تابناک / محمد پورمحسن، مالک باشگاه سپیدرود رشت واکنش نشان داد.
 
متن این بیانیه به شرح ذیل است:

مصاحبه آقای الماسخاله رییس هیئت فوتبال گیلان با برنامه زنده لیگ را شبکه ورزش سیمای جمهوری اسلامی دیدم و ضمن این که از مجری محترم برنامه گله مندم که با صحبت یک طرفه آقای الماسخاله، ناخواسته حقوق اینجانب را به عنوان مالک قانونی باشگاه تضییع  کردند به علت موارد متناقض و غیر واقعی مطروح از سوی اقای الماسخاله برای اطلاع افکار عمومی توضیحات زیر را اعلام می دارم:

1- هیئت فوتبال دارای وظایف مشخصی است و در ماده 19 اساسنامه فدراسیون فوتبال که به وظایف روسای هیئت فوتبال استان ها پرداخته است به هیچ وجه هیئت های فوتبال نه وظیفه و نه صلاحیت تیمداری ندارند و در وظایف ادارات کل ورزش و جوانان تنها به " ظارت مستمر بر فعالیت های باشگاهها و مراکز فعال در زمینه ورزشی در سطح استان" اشاره شده است؛ بنابراین، هیئت فوتبال استان بهتر است از فدراسیون فوتبال یک بار دیگر وظایف خود را درخواست کند و اگر فراغتی هم یافت آن را مطالعه کند تا در وظایف باشگاه ها مداخله نکند.

قاعدتا هیئت فوتبال مرجع ذی صلاح برای واگذاری سپیدرود، برگزاری جلسات لابی، تحریک بعضی از هواداران و بازیکن و مربی و ... نیست و تاسف بارتر این که رییس هیئت فوتبالی که نه به عنوان همکار و نه به واسطه ادای دین به اینجانب برای قرار گرفتن در راس هیئت بلکه از منظر فردی که دارای حقوق مشخصی به عنوان مالک باشگاه است برای بررسی مسکلات موجود دعوت نکرده است. ظاهرا اقای الماسخاله فرصت مذاکره و لابی با همه را بجز بنده داشته است که با چند میلیارد بدهی ذی نفع نبودم که حتی با من مذاکره نماید.

2- آقای الماسخاله اتهام ناصوابی را به من نسبت داده اند که گفته ام قرارداد ها را کی داده و کی گرفته؟ اولا تمام قراردادها با پیشنهاد سرمربی و در محدوده بودجه پیشنهادی تنظیم شده است ثانیا شما برای این سخنی که من آن را اتهام می نامم چه شاهدی دارید؟ و ثالثا بنده آیا مجازم که بگویم هم آن هایی که امروز نورچشمی شده اند چه افاضاتی داشته اید؟ من برای حفظ آرامش تیم نمی توانم بسیاری از رفتارها و گفته های شما را آشکار کنم اما فکر می کنم که از رییس هیئت فوتبالی که دارای پیشنه خدمت در یک نهاد مقدس انقلابی است این انتظار وجود داشته باشد که صادقانه سخن بگوید و به اخلاقیات پای بند باشد. منافع زود گذر سیاسی و دلخوش بودن به هورای عده ای، نباید ایشان را به ورطه اتهام افکنی بکشاند.

3- آقای غلامی پس از پایان فصل 93-94 و طی نامه رسمی به اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال انصراف خود را از تیمداری اعلام داشت و شرط گذاشت که با فروش تیم حقوق کادر فنی همان فصل پرداخت شود. این درخواست آقای غلامی اصولا مورد توجه قرار نگرفت و هیچ عکس العملی نسبت به این درخواست داده نشد و تیم در فصل 94-95 بدون مالک اداره شد. سوال این است آن زمان جناب عالی به عنوان رییس هیئت فوتبال برای سپیدرود چه کردید که امروز سینه چاک آن شده اید؟

جناب عالی که دغدغه سقوط داماش و حفظ ملوان را داشتید در کجای برنامه های شما حمایت از سپیدرود وجود داشت که امروزه ساعت ها جلسه می گذارید و لابی های شبانه برگزار می کنید با همه اعضای شورا جلسه می گذارید؟ اگر شما دغدغه سپیدرود را دارید صریحا به مردم بگویید برای سپیدود چه کرده اید؟

فکر می کنید مردم نمی دانند که در دوران شما چه بلایی بر سر سپیدرود آمده است!؟

تاسف آور است که این همه خدمات و زحمات بنده و همکارانم را در احیا و صعود سپیدرود نادیده می گیرید و گویی اوج گیری کنونی سپیدود محصول زحمات جناب عالی در ندادن زمین، عدم همکاری در تبلیغات محیطی و ... بوده است ؟!

4- آقای الماسخاله؛ من چنان که بارها گفته ام حاضر نیستم تحت هرشرایطی تیمداری کنم اما این انتظار وجود دارد که رییس هیئت فوتبال از حداقل های حقوقی اطلاع داشته باشد. منصف باشید و اقرار کنید این تیم پس از 70 روز و نبودن هیچ خریداری به اینجانب واگذار شد. صدور پروانه باشگاه به نام بنده همراه با شروطی از جمله پرداخت  ۳۳۰ میلیون تومان حقوق کادر فنی اقایان ناظمی و همکاران ایشان در فصل 93-94 و کلیه بدهی های فصل ۹۴-۹۵ که طلب بازیکنان و مربیان و قرضی که از مردم گرفته شده بالغ  بر۲/۵ میلیارد تومان بوده است. ایا بنده در فرایند واگذاری غیر قانونی باشگاه توسط شما نباید از حقوق شرعی و قانونی ام دفاع بکنم اما شما حق دارید به هر روشی متوسل شوید؟ اگر خیلی به سرنوشت سپیدرود علاقمندید چرا پا پیش نمی گذارید و مسئولیت بدهی ها را به عهده نمی گیرید و مرا خلاص نمی کنید  تا محبوب هواداران شوید؟

5- در جریان اعتصاب بازیکنان که فعلا قصد ندارم پشت پرده آن را باز کنم و انشاالله در زمان و شرایط مناسب همه وقایع را با شواهد خواهم گفت نامه ای زدم و صرفا اعلام آمادگی کردم که اگر سرمایه کذاری وجود دارد بیاید و با تادیه حقوق مجموعه باشگاه، تیم را بگیرد و نمی دانستم که کلمه اعلام آمادگی آنقدر نامفهوم است که از آن واگذاری تیم فهمیده شود؟ بهتر نیست به جای قضاوت های عجولانه و لابی های پنهانی به کمیته حقوقی تان مراجعه کنید تا به شما بگوید پورمحسن دارای حقوقی است و نه شما و نه هیچ کس دیگری نمی تواند این حقوق را نادیده بگیرد.

این که هر روز سرمربی و بازیکنان را وادار می کنید که از دست های پشت پرده بگوید که نمی گذارد تیم آرام بگیرد بهتر نیست منطقی رفتار کنید و مباحث حقوقی را با بازی های سیاسی و اجتماعی، مخلوط نکنید. این که شما از اهرم هواداری برای تضییع حقوق من استفاده می کنید ره به ناکجا آباد برده اید؟ هر موقع مدعیان و دوستداران امروزین سپیدود آمدند یک ریال از جیب خود هزینه کرده اند می توانند مانور دوستی و محبت سپیدرود را در شهر بدهند و باید بدانند با جیب دیگری نمی توانند محبوبیت کسب کنند.

6- من برای احقاق حقوق خودم و باشگاه بزرگ سپیدرود و به عنوان یک شهروند قانونمدار به وزیرمحترم ورزش و جوانان، سازمان لیگ، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی شکایت کرده ام و موضوع اصلی من تعیین تکلیف وضعیت حقوقی سپیدرود است. این که جناب عالی و دیگرانی که از شما دستور می گیرند بدون تفکیک موضوع حقوقی و تیمداری به هیجانی کردن فضا ادامه می دهید، نتیجه ای نخواهید گرفت.

آقای هیات برتر که همچنان پس از گذشت دو سال بنر آن را به ورزشگاه می آورید! به یک سوال بنده پاسخ دهید: در همه این سال ها نوع برخوردی که با مالکیت باشگاه سپیدرود شد با کدام باشگاه در استان گیلان کرده اید و یا کدام هیئت استانی همانند شما رفتار کرده است؟ البته آخرین دسته گل شما در انتقال داماش شهرباران به تهران و ... پرونده ای است مفصل که به وقتش به آن خواهم پرداخت.

شما با 25 نفر کارمند از اداره هیئت فوتبال بر نمی آیید و صد البته سابقه جناب عالی در تیمداری هم شهره عام و خاص است و هواداران سپیدرود خاطره سیه روزی های این باشگاه بزرگ را با جنابعالی هرگز فراموش نکرده و نخواهند کرد و نیازی به توضیح اضافه ندارد. پس بهتر است دایه مهربان تر از مادر نباشید و به وظایف قانونی تان مشغول شوید.

در پایان مجددا تاکید می کنم که همچنان آمادگی خود را برای واگذاری سپیدرود با حفظ حقوق حقه خود و باشگاه سپیدرود، به هر فرد حقیقی یا حقوقی واجد شرایط را اعلام می دارم.

سربلندی و موفقیت سپیدرود عزیز را ازدرگاه ایزدی آرزومندم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار