تداوم بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل موجب تعطیلی مدارس و دانشگاههای بسیاری ازشهرستان های استان اردبیل شد.
کد خبر: ۳۴۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 18 December 2016
به گزارش تابناک اردبیل، روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل شنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که سری پیش از ظهر دراردبیل، خلخال، سرعین، کوثر، خورش رستم، شاهرود، نمین، نیر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی و درارشق، لاهرود و مشکین شهر پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل می باشد.
 
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین اعلام کرد که امروز یکشنبه، 28 آبان‌ماه مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی سری بعد از ظهر در اردبیل و هیر و تمامی مقاطع در خلخال تعطیل است.
 
دانشگاه محقق اردبیلی نیز اعلام کرد که به دلیل بارش برف و برودت هوا کلیه کلاس های درس این دانشگاه در اردبیل ، دانشکده فناوری های نوین در شهرستان نمین و دانشکده کشاورزی در مشگین شهر روز یکشنبه تا ساعت 12 ظهر تعطیل بوده و شروع کار کارمندان نیز ساعت 10 صبح می باشد. 
 
دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و اغلب مراکز آموزش عالی خصوصی نیز در اطلاعیه هایی کلاس های درس خود در نوبت پیش از ظهریکشنبه را تعطیل اعلام کردند.
 
بارش حدود 10 سانتی متر برف روی برفی که پنجشنبه گذشته باریده بود سطح گذرگاههای درونشهری اردبیل را پوشانده و لغزنده کرده و تردد رهگذران پیاده و سواره را مختل کرده است. 
دمای هوای شهر اردبیل در شنبه شب در ایستگاه مرکزی اردبیل منفی شش درجه است و وزش باد گاهی با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت سبب بروز پدیده کولاک در گذرگاههای درون و برون شهری منطقه شده است. 
 
دمای هوای تمامی 10 شهرستان استان اردبیل در شامگاه شنبه بین یک درجه تا هفت درجه زیر صفر متغییرمی باشد.
 
پیش بینی می شود که در اکثر روزهای هفته جاری در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان به شکل متناوب برف ببارد و بیشینه دمای هوا در تمام ساعات روز و شب زیر صفر باشد.
 
ریزش برف در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مرکز و جنوب استان اردبیل و سه شنبه فقط در جنوب این استان انتظار می رود. 
 
هواشناسی اردبیل اعلام کرده است که باتوجه به وجود حجم قابل توجه برف در زمین های این استان و وزش باد ؛ شاهد کولاک برف در جاده های مواصلاتی منطقه در این مدت باشیم. 
 
بارش برف در اکثر محورهای ارتباطی این استان در جریان بوده و یخبندان بر سطح جاده ها حاکم می باشد و تردد بدون زنجیر چرخ در آنها امکان ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار