نمایندگان در نشست علنی امروز سه شنبه، در بررسی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی با کلیات این طرح با ۱۳۵رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
کد خبر: ۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح ادغام شورای فضای مجازی با شورای فناوری اطلاعات و همچنین بررسی طرح به صورت دو شوری موافقت کردند.

سپس به علت برخی ابهامات در جزئیات طرح مذکور، دکتر لاریجانی، رئیس مجلس پیشنهاد دو شوری بودن این طرح را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند؛ از این رو طرح برای بررسی و اصلاح به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع می‌ شود تا پس از رفع ابهامات بار دیگر به صحن علنی مجلس ارسال شود.  

در جریان بررسی این طرح علی اصغر زارعی، کمال علی پور خنکداری و موسی غضنفرآبادی به عنوان موافق و رمضانعلی سبحانی‌فر، سید احسن علوی و علی محمد احمدی به عنوان مخالفان طرح   ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی صحبت کردند.

در نشست امروز و در بررسی کلیات طرح ادغام شورای عالی فضای مجازی با شورای عالی فناوری اطلاعات، احمد توکلی در اخطاری با استناد به اصل 160 قانون اساسی گفت: براساس این اصل تمام امور اجرایی کشور باید از طریق قوه مجریه انجام شود؛ حال با تصویب کلیات طرح مذکور و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برخی از تکالیف و ابزارهای وزارت ارتباطات بی استفاده می‌شود؛ از این رو به نظر من این طرح باید به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا ضمن اصلاح آن پیشنهادهای جدیدی در این طرح گنجانده شود.

براساس ماده واحده طرح دو شوری، ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 19 /9/ 1382 موضوع تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات حذف می‌گردد.


  ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی اختیارات مجلس را کاهش می‌دهد/ حوزه مسئولیت ۲ شورا متفاوت است

  به گزارش شبکه خبر، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت صبح سه‌ شنبه در صحن علنی مجلس در بررسی طرح ادغام شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی با اشاره به استناد طراحان طرح به ابلاغ مقام معظم رهبری درباره تاسیس شورای عالی فضای مجازی گفت: برخلاف نظر طراحان مسئولیت‌های دو شورا با هم متفاوت است و هدف رهبر معظم انقلاب از تاسیس شورای عالی فضای مجازی اصلا ارتباطی به وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات ندارد.

وی با درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی برای اعلام نظر مقام معظم رهبری به دولت با توجه به رویه‌های قبلی گفت: روال بر این بوده است که رهبر معظم انقلاب نظرات خود را درباره برخی طرح‌ها و لوایح از طریق هیات رئیسه به دولت اعلام می‌کردند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت افزود: مطلبی از طرف مقام معظم رهبری درباره ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به هیات رئیسه منتقل نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار