دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد از تشکیل 826 پرونده کالای قاچاق و ارز به ارزش 62 میلیارد تومان و متلاشی شدن 6 باند قاچاق در طول هشت ماه امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 20 December 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد ترحمی  در نشستی خبری افزود: از این تعداد پرونده تشکیل شده 76 فقره مربوط کالاهای خروجی به استان و 747 فقره مربوط به کالاهای ورودی یا گذری از این استان بوده است.
وی افزود: در جریان کشف کالاهای قاچاق و تشکیل پرونده برای آنها 875 نفر شامل 860مرد و 15 زن دستگیر شده اند ضمن آنکه 3 پرونده خاص که در پرونده های ورودی و خروجی نمی گنجیده نیز تشکیل شده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد درباره آمار کشفیات کالای قاچاق در 9 ماهه امسال گفت: حدود 600تن انواع لوازم خانگی به ارزش تقریبی 22میلیارد تومان از سوی یگان حفاظت سپاه و توقیف دو انبار بزرگ در شهر یزد ، 25 تن کود شیمیایی قاچاق با ارزش تقریبی 120 میلیون تومان و چند مورد کشف کالاهای قاچاق دخانی و سیگار از مهمترین کشفیات کالای قاچاق در یزد است.
ترحمی ایست و بازرسی شهید مدنی مهریز را یکی از مهمترین نقاط مبارزه با قاچاق در استان یزد دانست و گفت: 2هزار و 138فقره انواع گوشی موبایل ، هزار فقره فلش مموری، 990 هزار نخ سیگار خارجی، باطری و لوازم جانبی تلفن همراه و تلفن ثابت با ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان ، پنج تن شیرآلات قاچاق به ارزش 140میلیون تومان و نیز محموله چهار میلیون و 960 نخی سیگار در این گلوگاه کشف شده است.
** انهدام شبکه توزیع سیگار قاچاق با 2 میلیارد تومان درآمد در سال جاری
وی با بیان اینکه یکی از معضلات استان توزیع مواد دخانی قاچاق است از شناسایی باند قاچاق دخانیات در استان یزد از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد و گفت: در این زمینه 3 دستگاه تریلر حاوی سیگار قاچاق را کشف و انبارهای آنها شناسایی شد.
این مسئول با بیان اینکه 5 نفراز سرشاخه های این پرونده دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: این شبکه اعتراف کرده که امسال بیش از 2 میلیارد تومان سیگار قاچاق وارد استان کرده که در داخل استان و سایر نقاط کشور توزیع شده است.
** انهدام باند تولید و توزیع مشروبات الکلی در استان
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد در ادامه با اشاره به متلاشی شدن باند تولید و توزیع مشروبات الکی اظهار کرد: در جریان این پرونده مقادیری مشروبات الکلی با ارزش تقریبی 20 میلیون تومان از یک باند 6 نفره با یک دستگاه به همراه خودرو شاسی بلند توقیف شد.
ترحمی ادامه داد: کشف محموله پوشاک قاچاق به وزن هفت هزار و 660 کیلوگرم و ارزش تخمینی 300 میلیون تومان با اسناد و بارنامه جعلی ، 66هزار نخ سیگار در اردکان ، سه هزار و 200ثوب پوشاک دیگر به ارزش 100میلیون تومان در خاتم و محموله مشکوک به قاچاق به ارزش 800میلیون تومان از دیگر کشفیات امسال در استان یزد بوده است.
وی با تاکید بر اینکه ورود کالای قاچاق در واقع لطمه به تولید داخلی است تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی یزد با ردیابی یک دستگاه اسکانیای حامل کاشی و سرامیک قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان یزد موفق به کشف و ضبط 77میلیون تن کاشی و سرامیک قاچاق و شناسایی انبار آن شدند.
** عزم ملی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراتر از مباحث سیاسی
این مسئول در ادامه گفت: مبارزه با قاچاق کالا یک بحث سیاسی و جناحی نیست و خوشبختانه با وجود که تمام موضوعات در کشور رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور سیاسی نشده و همه از آن حمایت می‌کنند و در واقع عزم ملی برای مبارزه با آن به وجود آمده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به ایجاد 19قرارگاه نیروی انتظامی در استان های مرزی برای مبارزه با قاچاق افزود: از سال 1393 در قالب برنامه پنج ساله کار جامع و ریشه ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور آغاز شده که می بایست در مرحله اول 75درصد کاهش در قاچاق بوجود آید که در این بخش با فرهنگسازی صورت گرفته از برنامه مدنظر جلوتر هستیم.
** کالاهای قاچاق بدون استثنا منهدم می شود
ترحمی گفت: تمام لوازم آرایشی بهداشتی، کالاهای سلامت و مواد غذایی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود برچسب سلامت دارد و در صورتی که کالایی بدون این برچسب کشف شود، روز بعد عرضه کننده توقیف می‌شود.
وی با اشاره به مصوبه مردادماه هیئت وزیران تاکید کرد: کالاهای قاچاق به لحاظ حمایت از تولیدکنندگان داخلی بدون استثنا منهدم می‌شود و هیچ کالای قاچاقی وارد چرخه مصرف نمی‌شودبر همین اساس چهار مرحله انهدام کالاهای قاچاق داشته ایم .
وی افزود: در یک مرحله 25 تن پوشاک در محل گود زباله شهرداری، در مرحله دوم 10 تن کالای قاچاق شامل مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ،در مرحله سوم 3 تن میوه قاچاق و انهدام 1400 لیتر مشروبات الکلی در مرحله چهارم انجام شده و مرحله چنجم نیز بزودی در استان انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار