مدیرکل ثبت احوال استان یزد، نام «فاطمه» را محبوب‌ترین نام نزد ایرانیان به ویژه مردم یزد دانست و گفت: این نام مبارک در صدر اسامی انتخاب شده برای دختران ایرانی و یزدی است.
کد خبر: ۳۴۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 21 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد طباطبایی  اظهار داشت: مردم ایران به ویژه مردم استان یزد همواره ارادت ویژه‌ای به پنج تن آل عبا و ائمه اطهار (ع) داشته‌اند و این ارادت همواره در نامگذاری‌های آنها مشهود بوده است.

وی عنوان کرد: همین امر سبب شده تا نام‌ فاطمه همواره محبوب‌ترین نام در میان اسامی برگزیده شده برای دختران توسط والدین آنها باشد و فراوانی انتخاب این نام در استان یزد نیز وجود دارد.

طباطبایی بیان کرد: امیرعلی نیز محبوب‌ترین و پرآمارترین اسامی انتخاب شده برای پسران در سطح کشور و البته استان یزد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد یادآور شد: اسامی ترکیبی با نام‌های علی و فاطمه نیز فراوانی بسیار دارد و پس از آن نام‌های حسین و ابوالفضل در میان پسران و زهرا در میان دختران بیشتر از دیگر اسامی انتخاب شده است.

وی، تاثیر سریال‌های تلویزیونی بر نامگذاری را نیز بسیار بالا خواند و تاکید کرد: اسامی که در سریال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا به جمع اسامی پر تعداد ثبت شده در ثبت احوال می‌پیوندند.

طباطبایی با اشاره به این اثرگذاری، از مسؤولان صدا و سیما خواست تا در تولید و پخش برنامه‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار