رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ازراه اندازی طرح بازارچه های نیکوکاری در مدارس ایلام خبرداد.
کد خبر: ۳۴۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 22 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فردین بساطی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت باید روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی های حرفه ای و مهارتی و هنری را که زمینه ساز کار مولد است در دانش آموزان ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: به همین منظور طرح راه اندازی بازارچه های نیکوکاری که بخشی از درس دانش آموزان پایه اول مقطع متوسطه اول است از سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در تمامی مدارس و بصورت ویژه در مدارس فرزانگان راه اندازی شده اند.
 
وی بیان کرد: در این بازارچه ها غرفه هایی از صنایع دستی، آثار معرق، صنایع چوبی، گلهای زینتی و آپارتمانی، مواد غذایی، کیک و شیرینی، عروسک سازی، شمع سازی، گلسازی، بسته بندی و فراوری مواد غذایی، گلدوزی، بافتنی و غیره توسط دانش آموزان در یک روز معین ارایه می شود.
 
وی گفت: در این بازارچه ها دانش آموزان علاوه بر فروش محصولات خود می توانند درآمد خود را نیز به دانش آموزان و سایر افراد نیازمند اهدا کنند.
 
بساطی با بیان اینکه این طرح امسال نیز در مدرسه فرزانگان اجرا و با استقبال چشمگیر دانش آموزان مواجه شد افزود: در این بازارچه دانش آموزان با مفاهیمی نظیر کارآفرینی، مشاغل خانگی، بازاریابی و خوداشتغالی و کمک به همنوع آشنا می شوند.
 
وی کاربردی کردن دانش و ارتباط آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی، توجه ویژه به دستاوردهای علمی، عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی، تقویت طرح خوداتکایی، تنوع بخشی به محیطهای یادگاری و روحیه کارافرینی، ارتقا دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمنه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه، فرصت آفینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان از جمله اهداف این طرح برشمرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار