کارآفرینان برتر استان روز گذشته طی مراسمی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تقدیر شدند. همچنین سند جامع کارآفرینی خراسان شمالی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
کد خبر: ۳۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 24 December 2016
کارآفرینان برتر استان روز گذشته طی مراسمی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تقدیر شدند. همچنین سند جامع کارآفرینی خراسان شمالی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
استاندار خراسان شمالی در این مراسم با بیان این که خراسان شمالی قدرت زیادی در بخش اقتصادی دارد، گفت: با این که سرمایه های انسانی کارآمد، تحصیل کرده، متعهد و توانمند در استان زیاد است، اما بیکاری بیشتری نسبت به کشور داریم.«صالحی» افزود: برای تکمیل خوشه های صنعتی از جمله صنایع وابسته، صنایع دستی، عرقیات گیاهان دارویی و توسعه گردشگری در استان تلاش های فراوانی شده است.وی به در دستور کار قرار گرفتن صنایع مادر از جمله، مجتمع آلومینای جاجرم، پتروشیمی، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان نیز اشاره  کرد و ادامه داد: با وجود این که دانشگاه های استان به لحاظ کمی از رشد خوبی برخوردار هستند، اما هنوز قدرت اشتغال و کارآفرینی در استان پایین است و باید با حمایت از کارآفرینان، مهارت آموزی را نیز در برنامه داشته باشیم. وی تصریح کرد: در راستای تدوین طرح جامع کارآفرینی باید اکوسیستمی در برنامه 5 ساله داشته باشیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان این که در بودجه امسال 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال به شرکت های کوچک و نزدیک به متوسط اختصاص یافت، گفت: 700 هزار شغل در بنگاه های خرد و کوچک ایجاد شده است. «ربیعی» با بیان این که 8 واحد تولیدی فولاد به دلیل این که درست جانمایی نشده بودند، تعطیل شدند، اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال در استان های کم برخوردار، یک میلیارد و 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که می تواند زندگی مردم را تغییر دهد.وی بیان داشت: تخصیص اعتبار، تنها کمک به کارآفرین نیست، بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که هر شهروندی خود را مسئول در استان تلقی کند. «ربیعی» با بیان این که کشور به تغییر و پیشرفت نیاز دارد، گفت: باید طی مدت 5 تا ۱۰ سال آینده وضعیت موجود را تغییر دهیم که برای این تغییر فرصت کمی در اختیار داریم. وی ریخت و پاش ها و هدر دادن پول و بودجه برای ایجاد اشتغال را بی فایده دانست و افزود:  ورود 4 و نیم میلیون دانش آموخته به بازار کار به منزله سرمایه های بزرگ است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: سیاست گذاری های دولت یازدهم باعث شد در شاخص نظام کارآفرینی از رتبه 99 در سال 2014 به رتبه 80 صعود کنیم که این یعنی بهبود فضای کسب و کار.
 «نوری»  افزود:  8 طرح برگزیده کارآفرینی در استان داریم که 5 طرح به جشنواره ملی راه یافتند و 3 طرح نیز شایسته تقدیر شدند. وی اضافه کرد: تدوین برنامه جامع کارآفرینی از یک سال گذشته شروع شده که مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان را اخذ کرده ایم./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار