مدیرکل اداره اتباع استان قم در اختتامیه جشنواره افغانستان شناسی:
مدیرکل اداره اتباع استان قم گفت: مهاجرین موقعیت‌ها و مشاغل کلیدی خوبی را در استان قم در اختیار دارند که می‌توانند با آن برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشورشان قدم بردارند.
کد خبر: ۳۴۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، چهارمین دوره جشنواره استانی افغانستان شناسی عصر روز گذشته در فرهنگسرای استان قم به کار خود پایان داد.

در بخش اختتامیه این جشنواره مهدی رمضان پناهی مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین استان قم با ارائه آماری از مهاجرین استان قم، با اشاره به ظرفیت‌های موجود میان مهاجرین بیان داشت: در حال حاضر 15 درصد جمعیت استان قم را مهاجرین تشکیل می‌دهند که رقم قابل توجهی از آنان افغانستانی هستند که با ظرفیتی که این عزیزان دارند، نه تنها برای استان یک تهدید به حساب نمی‌آیند بلکه همواره به آنان به چشم فرصت نگریسته شده و حضور آنان را غنیمت شمرده‌ایم.
 
مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان قم تصریح کرد: طبق آخرین آمار ها بیش از سه هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در کنار تعداد قابل توجه دانش آموزان افغانستانی استان یک ظرفیت و پتانسیل بالايی را در زمینه تحصیل و ارتقا سطح سواد مهاجرین ایجاد کرده است که می‌توان این امر را قدمی اساسی در راستای آبادانی و توسعه کشور دوست و همسایه افغانستان دانست. 

این مقام مسئول در حوزه مهاجرین در ادامه با بیان این مطلب که مهاجرین افغانستانی استان قم 19 هزار فرصت شغلی را در این استان در اختیار دارند گفت: در حال حاضر مهاجرین موقعیت ها و مشاغل کلیدی خوبی را در استان قم در اختیار دارند که می‌توانند با ایجاد یک فضای مناسب کسب و کار در راستای ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشورشان قدم های تاثیر گذاری را نیز بردارند. 

براساس این خبر این جشنواره به مدت دو روز در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد و که از بخش‌هایی مانند نمایش تئاتر، ویزیت رایگان و کارگاه‌های آموزش خانواده برخوردار بود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار