مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق، بالاترین نرخ ولادت و پایین‌ترین رتبه سهم سالمندی از جمله مزیت‌های این استان در زمینه وقایع حیاتی است.
کد خبر: ۳۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 24 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا راحت دهمرده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با رسانه‌ها اظهار کرد: تاکنون 465 هزار و 965 درخواست صدور کارت ملی هوشمند در استان دریافت شده که از این تعداد 242 هزار و 213 کارت تحویل مردم شده و بقیه هم در مرحله صدور و تحویل است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر صدور تمام اسناد در این اداره‌کل به صورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 380 هزار نفر، معادل 48 درصد جمعیت استان شناسنامه مکانیزه دریافت کرده‌اند.

این مسؤول گفت: از ابتدای سال تاکنون 73 هزار و 139 ولادت در استان ثبت شده که 37 هزار و 564 نفر از این تعداد پسر و مابقی دختر بوده‌اند.

راحت دهمرده با اشاره به اینکه نرخ ولادت در 9 ماه ‌امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.6 کاهش یافته، افزود: در هر ساعت 11 نوزاد در سطح استان متولد می‌شود و بالاترین نرخ ولادت استان‌های کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 11 هزار و 650 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که 6 هزار و 358 واقعه مربوط به مردان و مابقی مربوط به زنان بوده است.

بالاترین نرخ ازدواج در سیستان و بلوچستان است

وی با تاکید بر اینکه پایین‌ترین سن ازدواج و بالاترین نرخ ازدواج پایدار کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 22 هزار و 171 ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده و این استان در زمینه ازدواج دارای رتبه نهم کشور است.

راحت دهمرده با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 1384 طلاق در استان به ثبت رسیده ‌که به طور میانگین از هر 16 ازدواج در استان یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود در حالی که میانگین کشوری در این زمینه چهار به یک است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین ازدواج برای آقایان استان در سنین 20 تا 24 سال و برای خانم‌ها در سنین 15 تا 19 است.

این مسؤول گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ ولادت در کشور را داشته و رتبه نخست جمعیت جوان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل رسیدگی به پرونده‌های فاقدین شناسنامه بوده که از سال 92 تاکنون تعداد 6 هزار و 295 فقره پرونده افراد بالای 18 سال در شوراهای تامین شهرستان‌ها و هیأت سه نفره این اداره‌کل رسیدگی شده که حاصل تعیین تکلیف این پرونده‌ها صدور 20 هزار و 408 فقره شناسنامه برای افراد و فرزندان بالای یک سال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار