کد خبر: ۳۴۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 25 December 2016
دیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پایین ترین رتبه درسهم سالمندان کشور را استان سیستان و بلوچستان دارد به طوری که ۳.۳درصد از جمعیت استان سالمند می باشند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دهمرده افزود: رتبه اول جمعیت جوان کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان می باشد ، به طوری که ۷۰درصد جمعیت استان زیر ۳۰سال سن دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان در ادامه اظهار کرد: ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور که باید زير ساخت هاي دولت الکترونيک و استقرار نظام جامع شناسايي ايرانيان را فراهم نماید اقدامات خوبی را در سالهای اخیر صورت داده است .

وی همچنین خاطرنشان کرد: پایین ترین نرخ طلاق در کشور نیز مربوط به این استان است که معادل ۷درصد در هزار نفر بوده که این رقم در کشور ۲.۳می باشد .

دهمرده در خصوص صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: هم اکنون ۶۲ایستگاه باظرفیت روزانه ۳۷۱۰نفر قادر به ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان می باشند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح کارت هوشمند ملی در استان تا کنون 465 هزارو 967 درخواست کارت هوشمند ملی در سطح استان اخذ شده است که از این تعداد 250 هزار و510 کارت صادر و تحویل مراجعین شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان، یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل را رسیدگی به پرونده های فاقدین شناسنامه عنوان کرد و گفت:  از سال ۹۲تا کنون تعداد 6هزار و295 هزار پرونده افراد بالای 18 سال در شوراهای تامین شهرستانها و هیات سه نفره در این اداره کل رسیدگی شده که حاصل تعیین تکلیف این پرونده ها صدور 20 هزار و408 شناسنامه جهت افراد و فرزندان بالای یکسال آن بوده است. .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار