امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: طرح 'روحانی خانواده' با هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان تهیه، تدوین و به یک فرهنگ عمومی تبدیل می شود.
کد خبر: ۳۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 26 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح همانند طرح 'پزشک خانواده ' به عنوان یکی از مهمترین راه های دستیابی به جامعه سالم مورد نیاز خانواده هاست.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید در اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر همکاری لازم را با این ستاد انجام دهند.
نکونام تصریح کرد: براساس قانون مسئولان دولتی باید فضای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه های اجرایی فراهم کنند.
وی یادآور شد: گروه های امر به معروف و نهی از منکر باید در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری افزایش یابد و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: استفاده از توان آمران به معروف و ناهیان از منکر، معتمدان محلی و ریش سفیدان به منظور افزایش معروف و کاهش منکر در سطح جامعه باید در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: جلسات مختلف و برنامه های مربوط به حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان باید کاربردی و اجرایی شود و مسئولان نیز فضا را برای بهره مندی از توان مردم در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند.
وی افزود: یافتن راه حل های مناسب و اجرایی به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید با جدیت بیشتری دنبال و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسئولان و مدیران استان در ترویج اقدامات فرهنگی و احیای امر به معروف و نهی از منکر همکاری ویژه ای دارند.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مدیران استان موظفند از برنامه های امر به معروف و نهی از منکر استان حمایت مادی و معنوی جدی داشته باشند.
وی یادآور شد:حضور معتمدان و ریش سفیدان محلی و اعضای سازمان های مردم نهاد در کنار نیروهای دولتی و مدیران نقش مهمی در ارتقای جایگاه امر به معروف و نهی از منکر ایفا می کند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: فراهم کردن زمینه و تسهیل شرایط ازدواج، ترویج صله ارحام، عیادت از بیماران، تکریم والدین و سالمندان، مقابله با بدعت های نامناسب و کاهش نرخ طلاق می تواند از مهمترین معروفات در جامعه تلقی شود.
در این نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری مصوبات نشست های گذشته را مورد ارزیابی قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار