رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت :حدود 10 میلیون لیتر فراورده های نفتی برای روزهای بحرانی در مازندران ذخیره سازی شد.
کد خبر: ۳۵۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 28 December 2016
حسینعلی طالبی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : این میزان ذخیره سازی فراورده های نفتی می تواند نیاز 2هفته ای استان را در مواقع بحرانی تامین کند.
به گفته وی سوخت مورد نیاز برای واحدهای صنعتی ، کشاورزی، خدماتی و سایر زیربخش ها نیز تامین شده ست.
وی اضافه کرد : همچنین سوخت دوم مورد نیاز برای نیروگاه شهید سلیمی نکاء به عنوان تامین کننده برق مشترکان نیز به اندازه مصرف 20 روزه این واحد بزرگ صنعتی ذخیره سازی شده است.
 
وی میزان ذخیره نفت سفید را 2میلیون و 600 هزار لیتر اعلام کرد و اظهارداشت : 130 نفت کش کوچک نیز در این استان کار پخش این فراورده را در بین مصرف کنندگان بر عهده دارند.
 
* ذخیره یک هزارتن گاز مایع
رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت که یک هزار تن گاز مایع نیز در این استان برای روزهای بحران و سرما ذخیره سازی شد.
طالبی اظهارداشت : در شرایط فعلی با ذخیره سازی مناسبی که در مازندران انجام شد، مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز به خصوص سوخت دوم واحدهای صنعتی، کشاورزی و سایر بخش ها وجود دارد.
وی از کارفرمایان واحدهای صنعتی خواست تا سوخت مورد نیاز خود را ذخیره سازی کنند تا در مواقع بحران توزیع این فراورده ها با مشکل مواجه نشود.
در مازندران از سه هزار روستا حدود 88 درصد روستاهای بالای 20 خانوار گازدارند و 99 درصد از شهرهای 58 گانه این خطه شمال کشور نیز از نعمت گاز برخوردارند که در اوج مصرف میانگین مصرف یک میلیون و 800 هزار مشترک گاز به 25 میلیون تا 28 میلیون متر مکعب در روز می رسد.
با پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرمایشی جدید به کشور از هفته آینده، ستاد مدیریت بحران مازندران برای جلوگیری از بحران ناشی از افت احتمالی فشار گاز به حالت آماده باش در آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار