سلام امینی ؛
نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ضمانت اجرایی داشتن منشور حقوق شهروندی ارائه شده از سوی رئیس جمهوری تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 28 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سلام امینی روز چهارشنبه  اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی در بستر قانون اساسی و موازین اسلامی و فرهنگ ایرانی تدوین شده است وابلاغ این منشور از سوی رئیس جمهوری مایه خوشنودی است و نشان دهنده اهمیت این موضوع از سوی دکتر روحانی و پاسخی به مطالبات عمومی مردم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: آنچه در این میان اهمیت دارد فراهم کردن ضمانت و ساز و کارهای اجرا شدن مفاد آن است و نباید در این زمینه تنها به ابلاغ و تهیه این منشور بسنده کرد.

امینی تاکید کرد: تامین رفاه اجتماعی، معیشت و اشتغال از لوازم و نیازهای اولیه تحقق حقوق شهروندی است که مسئولان موظف هستند آن را برای شهروندان خود فراهم کنند ولی در شرایط کنونی با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم و اگر می خواهیم در زمینه این حقوق موفق باشیم باید شرایط اقتصادی مردم را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه باید بیش از پیش به فرآیند حقوق شهروندی آشنایی پیدا کنند و حتی در این زمینه می توان یک واحد درسی را با این عنوان در مدارس و مراکز آموزش عالی تدریس کرد.

نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قانون اساسی مسئولان را نسبت به رعایت حقوق شهروندی ملزم کرده ولی مردم نیز باید همواره پیگیر حقوق خود بوده و نسبت به عملکرد مسئولان در این حوزه حساس باشند.

امینی گفت: نقش رسانه ها در تبیین اهمیت و جایگاه حقوق شهروندی بسیار تعیین کننده است و با توجه به گسترش نفوذ شبکه های اجتماعی می توان از این اهرم برای تحقق اهداف مورد نظر این منشور بهره برد، ضمن اینکه خبرنگاران نیز باید بیش از سایر اقشار حقوق شهروندی مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

وی یادآور شد: اهداف کلی منشور حقوق شهروندی مشخص شده اما راهکارهای رسیدن به آن چندان روشن نیست و نیاز است با تصویب قوانینی راه تحقق آنها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.

منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است. /م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار