مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه:
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه وسعت باغات استان کرمانشاه 42 هزار و 943 هکتار است، گفت: استان کرمانشاه تنها 1.5 درصد باغات کشور را داراست.
کد خبر: ۳۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،رضا زارعی امروز اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوب استان کرمانشاه و چهار فصل بودن آن، تنها 1.5 درصد باغات کشور را داراست.

زارعی ادامه داد: قرار است با اصلاح و احیای باغات سنتی و توسعه یک‌هزار هکتاری باغات نوین تجاری سهم استان را در وسعت باغات کشور افزایش دهیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در باغات استان کرمانشاه چون که از پایه رویشی استفاده می‌شود تعداد نهال در هکتار بسیار بیشتر از باغات استاندارد معمولی و تولید یک‌دست است.

زارعی به باغداران استان توصیه کرد نهال مورد نیاز را از نهالستان‌های استان خریداری کنند و افزود: در استان کرمانشاه 6 نهالستان مجوزدار فعالیت می‌کنند که نهال آن‌ها استاندار است.

وی وسعت باغات استان کرمانشاه را 42 هزار و 943 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود 7 هزار هکتار نهال و 32 هزار هکتار بارور است.

این مسؤول مهمترین محصول استان کرمانشاه را گردو، انگور، هلو، شلیل، آلبالو، سیب، گلابی، به، انجیر، خرما و مرکبات اعلام کرد و یاد‌آور شد: 367 هکتار از باغات مرکبات استان بارور بوده و 317 هکتار از این مرکبات غیربارور هستند.

زارعی با بیان اینکه زعفران و گیاهان دارویی هم حدود 3 هزار هکتار از وسعت باغات استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این محصول در 12 شهرستان تابع استان قابلیت کشت دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه نخیلات را از برنامه‌های اجرایی این سازمان دانست و اظهار داشت: سالانه حدود 2 هزار و 500 تن خرما در این استان تولید می‌شود.

زارعی با بیان اینکه کبکاب، اشرسی، دیری، ربی، پیارم و... ارقام خرمای استان است، افزود: سطح نخیلات استان حدود 935 هکتار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار