رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرد سال شیوع می یابد، افزود: موردی از این بیماری در واحدهای مرغداری صنعتی استان تاکنون دیده نشده است.
کد خبر: ۳۵۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 02 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا حیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل هم مرز بودن کرمانشاه با عراق و نیز ورود پرندگان مهاجر باید بیش از هر زمان دیگری به کنترل و مراقبت از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان همت گماشت.
حیدری با تاکید براینکه تنها خرید گوشت از مراکز و کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی مورد تایید است، اظهار کرد: ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای به راحتی قابل کنترل است.
وی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته بیش از 13 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صنعتی استان انجام شده، گفت: وضعیت بهداشتی واحدهای مرغداری همواره زیر ذره بین نظارتی بازرسان و کارشناسان اداره قرار دارد.
حیدری اظهار کرد: 200 واحد مرغداری در سطح استان وجود دارد که براساس بازرسی های بعمل آمده در محدوده زمانی فوق، در 49 واحد مرغداری بیماری های در ارتباط با طیور دیده و شناسایی شد.
وی یادآور شد، بروز بیماری در این واحدها موجب تلف شدن 105 هزار قطعه شده است.
به گفته وی، هر یک از واحدهای مرغداری از ابتدای سال تاکنون به میزان سه نوبت جوجه ریزی داشته اند که پس از هر بار جوجه ریزی تحت نظارت بهداشتی کارشناسان قرار گرفته اند.
این مسوول با بیان اینکه هشت هزار و 530 مورد بازرسی و پایش از واحدهای صنعتی در 9 ماه گذشته انجام شده اظهار کرد: براساس آزمایش های بعمل آمده مشکلات تنفسی بیش از 80 درصد بیماری ها در واحدهای صنعتی مرغداری استان را تشکیل داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار