ششمین جشنواره تئاتر استانی فجر با حضور 50 نفر از هنرمندان و فعالان عرصه نمایش از استان های هرمزگان، تهران و یزد، در شیراز گشایش یافت.
کد خبر: ۳۵۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 02 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان فارس، دوشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در شیراز بیان داشت: امسال برنامه هایی متنوع تر از سال های پیشین برای این جشنواره تدارک دیده شده که از جمله آنها می توان به پخش فیلم تئاترهای مختلف و برپایی کارگاه های آموزشی اشاره کرد.
امیر صادقی افزود: با توجه به اینکه ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر استانی در قالب فستیوال برگزار می‌شود و در واقع رقابتی در میان گروه‌های نمایشی وجود ندارد، احتمال برگزار نشدن آیین اختتامیه وجود دارد همچنان که مراسمی به عنوان افتتاحیه نیز برپا نشد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس اظهار داشت: کارگاه های آموزشی و تئاتر فیلم‌های این جشنواره به صورت رایگان است اما علاقه ‌مندان برای تماشای تئاترهای این دوره از جشنواره باید برای تهیه بلیت 70 هزار ریالی به تالار حافظ واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.
او گفت: این جشنواره تا شانزدهم دی ماه جاری ادامه دارد و در نخستین روز آن (سیزدهم دی) کارگاه آموزشی با عنوان 'قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی' با تدریس شاهین صیادی از کانادا و همچنین کارگاه آموزشی دیگری با نام 'بادی رام' توسط یاسر خاسب برگزار می شود.
وی بیان کرد: همچنین ساعت 20 امروز (دوشنبه) نمایش پانتومیم عروسکی 'هدیه مرموز' به کارگردانی و بازی یاسر خاسب در سالن سبز تالار حافظ شیراز به روی صحنه خواهد رفت.
او گفت: این نمایش، تلفیقی از قابلیت‌های حرکتی بازیگر با دنیای فانتزی عروسکی است.
دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان فارس ادامه داد: در این دوره از جشنواره، نمایش 'پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی' و 'چند روایت نامعتبر از آنچه نمی‌دانستیم' که کار هنرمندان شیراز است به ترتیب در سالن های استاد سپاسدار و استاد هودی اجرا می شود.
صادقی افزود: در دومین روز این جشنواره (چهاردهم دی) علاوه بر برپایی بخش دوم کارگاه آموزشی 'قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی' که از ساعت ٩ صبح تا ١٣برگزار می‌شود و در ساعت ١٤ فیلم تئاتر 'ترن' به کارگردانی نیما دهقان به نمایش درمی‌آید.
او گفت: عصر فردا (سه شنبه) نمایش طنز 'دون کامیلو' به کارگردانی مهران محمود زاده در دو سانس ١٨ و ٢٠ در تالار حافظ اجرا خواهد شد.
به گفته صادقی، اظهار داشت: این نمایش با بهره بردن از ابزار طنز و شوخی، مفاهیم عالی و انسانی را به مخاطب ارائه می دهد تا او را در کنار خنده به تفکر نیز وادار کند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس افزود: در روز سوم جشنواره (پانزدهم دی) فیلم تئاتر 'فاوست' در ساعت ١٤برای مخاطبان پخش خواهد شد و در ادامه، بخش سوم کارگاه آموزشی از ساعت 30: 15تا 17برگزار و همچنین تئاتر 'دووز' به کارگردانی لقمان بحرانی در دو سانس در ساعت های ١٨و ٢٠ اجرا خواهد شد.
صادقی اضافه کرد: 'دووز' یک نوع بازی محلی در میان در ایل نشینان است و روش اجرای آن بدین صورت است که به شکل قرعه یک نفر شروع کننده بازی می‌شود، این فرد اولین مهره را می گذارد و بازیکنان دیگر هر یک به نوبت مهره‌های خود را روی جایگاه ها قرار می دهند.
وی گفت: هرکس بتواند سه مهره را در یک راستا قرار دهد می‌تواند یکی از مهره‌های حریف را حذف کند، در بازی سه تایی با روی خط قرار گرفتن سه مهره بازی تمام می شود زیرا مهره های حریف دو تا شده و دیگر قادر به بازی نیست ولی در بازی دوازده تایی تا جایی که مهره های حریف به 2 برسد بازی ادامه دارد.
رئیس انجمن نمایش استان فارس، بیان داشت: برنامه های آخرین روز این جشنواره (شانزدهم دی) در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز واقع در در چهار راه ایثار کوی زهرا (س) برپا خواهد شد و در ساعت 14 این روز فیلم تئاتر 'گِل' کاری از یاسر خاسب نمایش داده خواهد شد.
صادقی گفت: همچنین تئاتر کمدی 'سرآشپز' به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در دو سانس و در ساعت ها ١٥ و ١٧ برای دوستداران هنر نمایش اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: نمایش سرآشپز می تواند در ژانر کمدی فاخر، یکی از بهترین نمایش های کمدی ایران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار