مسؤول بخش زایمان بی‌درد مرکز آموزش و درمان آیت‌الله طالقانی:
مسؤول بخش زایمان بی‌درد مرکز آموزش و درمان آیت‌الله طالقانی گفت: آمار سزارین در کشورهای آمریکایی و اروپایی پنج درصد بوده و این آمار برای کشور ایران از بعد طرح تحول سلامت ۵۵ درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 03 January 2017

 حجت پورفتحی ظهر امروز در آیین افتتاح بخش LDR مرکز آموزشی و درمانی آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: 9 روش اصلی برای زایمان بی‌درد وجود دارد که از آنها می‌توان به رایحه درمانی، هیپنوتیزمی روش‌های دارویی، فیزیولوژی و .... یاد کرد.

وی با بیان اینکه روش مورد استفاده از این مرکز روش دارویی است، گفت: با تزریق آمپول از طریق نخاع بی‌حسی صورت می‌گیرد.

پورفتحی افزود: متاسفانه دیدگاه بدی که نسبت به زایمان حتی سزارین دارند در خصوص آمپول تزریقی از طریق کمر است که گمان می‌کنند بعدها عوارض کمردرد خواهد داشت در حالی که کمردرد بعد زایمان کم تحرکی مادران است.

مسؤول بخش زایمان بی‌درد مرکز آموزش و درمان آیت‌الله طالقانی تصریح کرد: به علت کم‌تحرکی و عدم ورزش مادران باردار ار زمان بارداری کودکان به صورت نامتقارن رشد می‌کنند و بعد از زایمان مادر دچار کمر درد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 زایمان بی‌درد در این مرکز آغاز شده است، گفت: هر ماه نزدیک به 60 تا 80 زایمان بی‌درد که سالانه 400 مورد می‌شود در این مرکز صورت می‌گیرد ولی در مقایسه با سایر روش‌های زایمانی این روش به 10 درصد نیز نرسیده است که ناشی از مشکلات فرهنگی است.

پورفتحی تصریح کرد: قبلا در زایمان بی‌درد رضایت همسر وجود داشت که اخیرا این رضایت‌نامه برداشته شده و مادران مطمئن باشند 100 بدون درد خواهد بود.

پورفتحی با اشاره به اینکه علائم حیاتی نوزاد متولد شده از طریق زایمان بی‌درد هیج تفاوتی با نوزادان دیگر ندارد، گفت: با توجه به اینکه یک ششم مادران بعد از زایمان دچار افسردگی می‌شوند، در روش زایمان بدون درد چنین جیزی وجود ندارد و این دستاورد را در مجله new England نیز به چاپ خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه برخی از زنان با مراجعه به زایمان بی‌درد از دیسک کمر خود خبر می‌دهند و از آمپول زایمان بی‌درد هراس دارند، افزود: مادران توجه کنند آمپول زایمان بی‌درد اصلا نزدیک دیسک هم زده نمی‌شود و بلکه اطراف نخاع است و بیشتر از سه دقیقه طول نخواهد کشید.

پورفتحی خاطرنشان کرد: آمار سزارین در کشورهای آمریکایی و اروپایی پنج درصد است و این آمار برای کشور ایران از بعد طرح تحول سلامت 55 درصد بوده که مرکز آموزش و درمان آیت‌الله طالقانی نیز 45 درصد است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار