کد خبر: ۳۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مسئول کارگروه غارنوردی استان یزد نسبت به تعرض برخي سودجويان به غارهاي استان كه به بهانه توسعه گردشگري ولي با تخريب همراه است، هشدار داد.

«حسن انتظاری»  با اشاره به تخريب‌هاي اخير غارهای استان كه بهانه توسعه گردشگري در حال اتفاق است، تصريح مي‌كند: غارهای استان یکی پس از دیگری به علت کسب درآمد و شهرت‌های لحظه‌ای تخریب می‌شوند.

وي با بيان اين كه بسياري از اين غارها پس از میلیون‌ها سال گذشت زمان تشکیل شده‌اند، عنوان مي‌كند: متاسفانه اين روزها شاهد هستيم كه گروه‌های طبیعت‌گرد به دليل ناآشنايي به سیستم حفاظتی غارها، در زماني اندك نابودی اين آثار زيباي طبيعي را رقم مي‌زنند.

انتظاري از سوء استفاده‌هاي برخي افراد سودجو در اين باره نيز خبر مي‌دهد و مي‌گويد: بعضاً ديده مي‌شود غارهایی که 20 سال از اکتشاف آنها می‌گذرد، از سوي برخي گروه‌ها از «سرغون‌ها» به «فاطیماها» تغییر نام پیدا می‌کند و با تبلیغاتي مبني بر اكتشاف غاري جديد در استان براي جذب مشتری بیشتر كه البته تخریب بیشتر این سرمایه‌هاي ملی را نيز به دنبال دارد، تلاش مي‌شود.

اين غارنورد حرفه‌اي كشورمان از مسئولان و متوليان امر مي‌خواهد تا برای حفاظت از غارهای استان ورود كنند و شرايطي سالم را براي بازديد علاقمندان و گردشگران از این سرمایه‌هاي عظیم غير قابل برگشت فراهم اوردند و دست سودجويان را از اين منابع خدادادي قطع كنند.

انتظاري در پايان استان يزد را به لحاظ وجود غارهاي زيبا اعم از غارهاي خشك و غارهاي آبي از استان‌هاي مناسب كشور مي‌خواند و يادآور مي‌شود: كميته غارنوردي استان از سال 1391 تاكنون اقدام به شناسايي و نقشه‌برداري از 52 غار موجود در استان و همچنين عكس‌برداري از داخل قريب 20 غار داخل استان كرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
وقتی در ارگانی مثل هلال احمریزد که باید ضامن سلامت داروی بیماران خاص و سرطانی باشد رحم نمی کند میخواهید به غار و چهار تا تکه سنگ رحم شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار