خطابخش:
تابناک: رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: تنها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از پوشاک عرضه شده در سطح بازار اصفهان از تولیدکنندگان داخل استان است.
کد خبر: ۳۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 18 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابراهیم خطابخش اظهار داشت: در گذشته بیش از۷۰ درصد پوشاک سطح بازار اصفهان از تولیدات داخل استان بود.

وی بیان داشت: این در حالی که با قبضه شدن بازار، با پوشاک چینی و ترک و به صرفه نبودن تولید پوشاک بومی برای تولید کنندگان شاهدیم که تنها ۳۰ درصد پوشاک عرضه شده در بازار اصفهان از تولیدات داخل استان بوده است.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید یک لباس داخلی برای یک تولید کننده بیشتر است، بنابراین نه مردم زیر بار خرید این جنس می روند و نه برای یک تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد که کالای خود را کمتر از قیمت معین بفروشد.

وی با اشاره به اینکه مالیات کمر تولید کنندگان و توزیع کنندگان پوشاک را در اصفهان شکسته است، گفت: درحالی پرونده های چند میلیونی برای هر تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک در اداره مالیاتی استان باز می شود که هیچ بازرسی صورت نمی گیرد و زمانی که دلیل احتساب مالیات های میلیونی را جویا می شویم، دلیل این امر را عدم پرداخت مالیات از سوی این صنف در گذشته عنوان می کنند.

خطابخش اضافه کرد: مالیات تعیین شده بر اساس کار کارشناسی نیست.

وی بیان داشت: هم اکنون بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید کنندگان پوشاک هر ساله از این شغل خارج می شوند و به مشاغل دیگر روی می آورند.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان اضافه کرد: بخشی از تولیدکنندگان هم که اقدام به تولید پوشاک داخلی می کنند اگر در گذشته با ۲۰ نیروی کار، فعالیت می کردند امروز با ۵ نفر مشغول فعالیت اند.

وی اظهار داشت: تولید کننده ای هم که هزینه سنگین برای دستگاه های تولیدی خود پرداخت کرده و در وضعیتی قرار دارد که نمی تواند شغل دیگری انتخاب کند مجبور به ادامه کار است.

خطابخش گفت: تولید کنندگان پوشاک در حالی به علت مشکلات موجود، به مشاغل دیگر روی می آورند که یک لباس داخلی از نظر کیفیت همسطح یک پوشاک اروپایی است به گونه ای که اگر یک لباس داخلی را با مارک خارجی بفروشند غیر ممکن است که تشخیص داده شود.

وی بیان داشت: با گذشت دو ماه از سال تعدادی از کارگاه های تولید پوشاک هنوز درِ کارگاه خود را باز نکردند و ماشین آلات آنها خاک می خورد چراکه دستمزد کارگر و مالیات و ورود لباس های ارزان قیمت چینی صرفه اقتصادی کار داخلی را از بین برده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر بیشتر پوشاک عرضه شده در بازار اصفهان چینی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار