کد خبر: ۳۶۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 21 January 2017
 امام جمعه اهل سنت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: اگر طرف مقابل در توافق برجام که حدود یک سال از آن می گذرد به تعهداتش عمل نکرده است تقصیر دولت نیست.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته سراوان با بیان اینکه برجام یک قرارداد بین المللی است افزود: ایران به تعهدات خود بر اساس برجام عمل کرده است و اگر طرفین برجام به تعهدات خود عمل نکنند دولت مقصر نیست و باید سازمانهای بین المللی برای حل این مشکل وارد میدان شود.
وی با اشاره به معضل بیکاری و رکود اقتصادی موجود در کشور چاره کار را عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: روی آوردن و عمل کردن به اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمام ظرفیت های کشور به ویژه نیروهای جوان به عنوان ثروت بزرگ کشور چاره کار است.
مولوی ساداتی با خانواده مصدومان و کسانی که در حادثه ساختمان پلاسکو شهید شدند ابراز همدردی کرد و گفت: آتش نشانانی که برای حفظ جان و مال هموطنانشان جان خود را به خطر انداختند به حق این احساس مسئولیت آنان جای تقدیر و تشکر دارد.
به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی شهرستان سراوان نیز در جمع نمازگزاران مسجد جامع نور این شهرستان گفت: افزایش جرم و بزهکاری باعث شده مردم احساس ناامنی کنند و این احساس ناامنی از خود ناامنی برای مردم آزاردهنده تر است.
سرهنگ احسانعلی آذر پودینه یکی از علایم ناامنی را معضل حاشیه نشینی دانست و افزود: حاشیه نشینی که چند سالی است در کشور بوجود آمده است محله های فقیرنشین و جرم خیزتر هستند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان نقش مردم در ایجاد امنیت را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در نقاطی که خلاء امنیت حس می شود حلقه مفقوده آن مردم هستند.
وی اظهارداشت: جامعه ای را می توان امن نامید که در آن جامعه مردم هیچ ترس و هراسی از هیچ موضوعی نداشته باشند.
وی عمل به قانون و قانونمندی را پشتوانه امنیت دانست و تصریح کرد: اگر خواهان شهری آباد و توسعه یافته هستیم این امر مستلزم اجرای قانون است. 
سرهنگ آذرپودینه نقش مردم در کنار پلیس را در حفظ امنیت بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: لباس پلیس لباس خدمتگزاری و هدف پلیس خدمت به مردم است.
وی افزود: همکاران ما در نیروی انتظامی بطور شبانه روز آماده خدمتگزاری به مردم هستند.
فرمانده انتظامی سراوان اظهار داشت: با توجه به بافت سنتی و مذهبی شهرستان سراوان ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان و سران طوایف می توانند نقش موثری در دستگیری افراد مخل امنیت و تحویل آن به دستگاه قضایی داشته باشند.
وی 80 تا 90 درصد موفقیت های پلیس را حاصل همکاری مردم، علما، ریش سفیدان دانست و افزود: ائمه جمعه می توانند در خطبه ها و موعظه هایشان مردم را از ناهنجاری های موجود آگاه کنند تا از جوانان سوء استفاده نشود.
وی ادامه داد: از مجموع سرقت های انجام شده 72 درصد آنها کشف شده و سارقان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده اند.
وی افزود: 13.5 تن (سیزده و نیم تن) انواع مواد مخدر و 91 قبضه سلاح توسط پلیس شهرستان کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: 13 هزار نفر اتباع بیگانه دستگیر و رد مرز شده اند.
وی همچنین از کاهش 28 درصدی تصادفات خبر داد و از مردم خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند زیرا عامل اصلی پایین آمدن آمار تصادفات است.
وی از همکاری مردم با ماموران انتظامی قدردانی کرد و گفت: همکاری خوب و شایسته مردم با ماموران انتظامی سبب امنیت و آرامش در جامعه می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار