کد خبر: ۳۶۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹ 23 January 2017
 فرماندار شهرستان خاش با تاکید بر نظارت جدی بر عملکرد جایگاههای عرضه موادسوختی نقاط روستایی گفت: با توجه به سرمای هوا سوخت مورد نیاز مردم ساکن در نقاط روستایی و عشایری به ویژه روستای کارواندر بخش مرکزی هر چه سریعتر تامین شود.

به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی در بازدیدی که به همراه نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران این شهرستان از مناطق روستایی کارواندر و تیغ آب انجام شد، در پاسخ به درخواست های مردم این روستا تصریح کرد: جای بسی شگفتی است که مردم در فصل سرما به سوخت زمستانی برای گرمای منازل خود دسترسی ندارند.
وی اظهار داشت: این مشکل باید از سوی اداره تعاون روستایی و سایر دستگاههای دست اندرکار ریشه یابی و برای حل سریع آن تدبیر و با متخلفان برخورد شود.
فرماندار خاش همچنین تاکید کرد: شایسته مسئولان دولت خدمتگزار نیست که دانش آموزان دختر روستایی برای ادامه تحصیل و رفتن به مدرسه از یک روستا به روستای دیگر مسافت چند کیلومتری را با رنج و مشقت فراوانی بپیمایند.
چاکرزهی افزود: آموزش و پرورش باید با همکاری بخشداری و دهیاری ها و اجرای صحیح طرح روستا مرکزی برای رفع مشکلات تردد و ایاب و ذهاب معلمان و دانش آموزان مناطق روستایی برنامه ریزی و هزینه کند.
وی ادامه داد: رفع مشکلات آب و برق رسانی، آموزشی، راهسازی، بهداشتی و غیره باید در مناطق کارواندر و تیغ آب در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مسئولان با انجام وظایف خود سعی کنند گره های کور از مشکلات مردم را باز کنند و این مهم در ارتباط گیری و دید و بازدیدهای مستمر از نقاط مختلف میسر خواهد بود.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دولت برای حل مشکلات اقشار مختلف در جامعه شهری، روستایی و عشایری قابل تقدیر است.
علی کرد افزود: دولت تدبیر و امید به سهم خود برای حل مشکلات تلاش می کند و تاکنون خدمات گسترده ای در مناطق مختلف انجام شده اما با توجه به عمق بالای محرومیتها در حوزه های مختلف کمبودها و نارسایی ها به شدت احساس می شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعامل دولت و مجلس گره گشای امور بوده و قطعا اثرات این ارتباط دو سویه به حل مشکلات و انجام خدمات شایسه به مردم منجر می شود.
کرد گفت: ایجاد یک پایگاه برای هر دهستان خاش را در تهران پیگیری کرده ایم که تاکنون مسئولان کشوری و استانی قول همکاری و مساعدت در این زمینه را داده اند.
وی همچنین از تلاش ها و پیگیری های فرماندار خاش و بخشدار مرکزی این شهرستان برای حل مشکلات مردم قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا در بازدید یک روزه نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شماری از مدیران این شهرستان از مناطق تیغ آب و کارواندر بخش مرکزی خاش مهمترین مشکلات در حوزه های راهسازی، آموزشی، کشاورزی، خدمات محرومین، بهداشتی، آب و برق رسانی و غیره در روستاهای کارواندر، نی پدان و پدگان، گردان، الله آباد تیغ آب، در گرو، حاجی آباد، محمدآباد، اسماعیل آباد، دره مزار، کوگ و غیره مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید برای اجرای طرح اسکان عشایر در شهرک عشایری اسماعیل آباد، آبرسانی سیار به نقاط عشایری دره مزار و الله آباد، رفع مشکل آب آشامیدنی برخی نقاط روستایی کارواندر، اجرای طرح روستا مرکزی در مناطق پدگان و نی پدان کارواندر، پیگیری برای ایجاد پایگاه آتش نشانی در کارواندر، اجرای دیوار حفاظتی در رودخانه کارواندر، مرمت قنوات و نیز اجرای طرحهای راه روستایی کارواندر، برق رسانی به الله آباد تیغ آب و نیز تامین سوخت روستاییان کارواندر قول مساعد داده شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار