اکبر ظریفی همیشه درست یک سال مانده به برگزاری گزینش کارگزار نخست کشور، ریخت کنشگران نشان شده، کم و بیش نمایان می شده است. امروز چرا اینگونه نیست؟ پاسخ به این پرسش چگونگی اکنون سپهر سیاسی کشور را روشن می کند
کد خبر: ۳۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 23 January 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛اکبر ظریفی همیشه درست یک سال مانده به برگزاری گزینش کارگزار نخست کشور، ریخت کنشگران نشان شده، کم و بیش نمایان می شده است. امروز چرا اینگونه نیست؟ پاسخ به این پرسش چگونگی اکنون سپهر سیاسی کشور را روشن می کند.

دولت کنونی ساخته و واکنش خون دل خوردگان دوران پیش از خود بوده است! کسانی که در بدترین وضع، پا به پیش گذاشتند تا خدای ناکرده، به پرتگاه رفتن کشور را نبینند و امیدوارانه به سوی گشودن دروازه ای بسته شده به روی پیشرفت، روی خوش نشان دادند. بسیاری خود را خواستند تا هزینه این راه کنند، جاده بسیار سنگلاخی بود و  هست، پیرامون کشور شعله های آتش در حال زبانه کشیدن بود، می بایست هزینه های بیهوده ای را که به کشور وارد می شد، ازبین می بردیم و ...

دکتر روحانی مرد کهنه کاری بود که با پشتیبانی مردان نشان دار سیاسی کشور، دولتش را پس از پذیرش و گزینش مردم تشکیل داد و به سوی برداشتن سنگ های بزرگ و کوچک پیش روی پیشرفت کشور، گام نهاد. 

در این راستا، تا آنجا که می توانست و شدنی بود جلو رفتیم، دلهره پیشین را دیگر نداریم، گام های خوبی برداشته ایم و گام هایی نیز به خوبی نتوانستیم برداریم و باز امیدواریم که در فرداها این کار باز بهتر از دیروز پیش برویم. راه سختی پیش رو بوده و همه به آن رسیدیم، تنها گروه اندکی که در ساختن ریخت پیشین دست داشتند، امروز فرار به جلو را هنوز در دستور دارند.

 اشکال ندارد، دیگر کندن گور مرده های دیروز در خیلی از بخش ها، بهره ای ندارد و مردم نیز حال ناله و نفرین را از دست داده اند، به همین جهت، صدای دلواپسی هنوز به گوش می رسد و شاید برای اینکه آنان از ترس برگشتن کارگزاران دستگاه وارسی و بررسی، در پی نمایش دادن گزینه ای برای انتخابات باشند و تنها جای روشن برای فرستادن رقیب برای مسابقه، از پس کوچه های تاریک این دوستان باشد.

دکتر روحانی با گفتمان نه چندان روشن «اعتدال»به کارزار آمده بود، در میدان کار روشن شد که اعتدال روشی در کار است و پوشش سیاسی به آدم های گوناگون می تواند بدهد و «تنها خوری» نمی تواند باشد! راست اعتدالی می توانی باشی و همچنین چپ اعتدالی...! به همین روی، گروهی از به اصطلاح راستی های کنده شده و غمگین و آسیب دیده از کردار دولت پیش از روحانی، در این گفتمان جا خوش کردند، و بدنه کنشگری که روحانی را به پیروزی نزدیک کرد هم خود طلبکار این داستان بود، از تلفیق نحیفی از این دو گروه، دولت تا کنون راه به پیش برده است.

پیروزی های به دست آمده دولت، اردوگاه روحانی را از سوی اصولگرایان پر جمعیت تر از پیش کرده دست، اصلاح طلبان نیز، ماشین کاری روحانی را  هنوز دارای ضمانت حرکتی می بینند و امید به حرکت تندتری برایش پیش بینی می کنند، پس هیچ کدام به دنبال یافتن نماینده تازه جهت مسابقه نیستند، چون یار پیشین هنوز نفس برای راندهای دور دوم دارد و برخی شگردهایش به خواستن پایانی نرسیده است.

 دیگر چه گروه هایی این توان را دارند که با نماینده به میدان بیایند؟ هر کسی در اندیشه فرستادن نماینده است، تنها به این باید بیندیشد که بازار گرمی می کند.

منبع: تابناک
برچسب ها: ریاست جمهوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار