در بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم که ویژه روستائیان و عشایر استان برگزار شد 80نفر شرکت نمودند.
کد خبر: ۳۶۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 24 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای این مسابقات حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  مسابقات قرآن کریم در این دوره گسترش یافته و سطح مسابقات بسیار بالا رفته گفت: خوشبختانه استعدادهای قرآنی خوبی در بین روستائیان و عشایر داریم.

وی با بیان اهمیت قرآن کریم و احادیثی که والدین را توصیه به تعلیم و تربیت قرآنی می‌کند افزود: حق فرزند بر والدین علاوه بر انتخاب اسم مناسب، تربیت و ادب و رفع نیازهای اوست؛ یکی از وظایف انان آموزش و آشنایی فرزندان با قرآن کریم می‌باشد.

یوسفی نیا خاطرنشان کرد: اگر جوانی قرائت قرآن را شروع نماید و به طور مداوم و روزانه روح خود را با قرآن مانوس کند قرآن همه ی وجودش را فرا می‌گیرد و این آیات آسمانی یکی از برنامه‌های روزمره او خواهد شد.

وی بر تاکید آموزش قرآن که یکی از وظایف والدین و مسئولین امر می‌باشد تصریح نمود: باید جوانان را با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا کنیم.

در ادامه سید کیوان حسینی رئیس اداره عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی سخنانی گفت: بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه روستایان و عشایر بوده که در دو بخش برادران و خواهران برگزار شده است.

وی افزود: در بخش برادران مسابقه در 4 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء قرآن، قرائت و اذان بوده و در بخش خواهران در سه رشته حفظ 20 جزء، حفظ کل و مفاهیم می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه از سراسر استان روستایان و عشایر در این دوره از مسابقات قرانی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: با وجود بارندگی‌ها و انسداد راه‌های استان خوشبختانه روستائیان و عشایر غیور خود را به مسابقات رسانیده و  حضور پرشوری را داشته اند.

وی تصریح کرد: مسابقه محدودیت سنی نداشته و از رده های مختلف سنی در مسابقات قرآنی شرکت داشتند.

حسینی گفت: منتخبین بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم جهت شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر  که در 13 و 14 بهمن ماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد فرستاده می‌شوند.

گفتنی است منتخبین این دوره از مسابقات به شرح زیر می‌باشد:

1-   برومند کریمی    نفر اول  قرائت برادران روستای دوچقا شهرستان کرمانشاه

2-   امران معاضدی  نفر دوم  قرائت برادران روستای دوریسان شهرستان پاوه

3-   سید کمال حسینی نفر سوم قرائت برادران روستای تازه آباد امین شهرستان ثلاث باباجانی

4-   مهدی پور نوره  نفر اول اذان برادران شهرستان کرمانشاه

5-   اسامه حسن زاده نفر دوم اذان انجیربوس شهرستان ثلاث باباجانی

6-   امید کریمی  نفر سوم اذان روستای دوچقا شهرستان کرمانشاه

7-   حمیرا کریمی  نفر اول مفاهیم قرآن

8-   آذر رحیمی   نفر دوم مفاهیم چقا نرگس شهرستان کرمانشاه

9-   زهرا کریمی  نفر سوم حفظ شهرستان ماهیدشت

10- زهرا سوسنی نفر سوم حفظ شهرستان صحنه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار