مسئول طرح و برنامه‎ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی گفت: هفته قرآن و عترت، زمانی مناسب برای اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور است.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 24 January 2017
به گزارش تابناک یزد،اسماعیل اسفندیار، مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست برنامه های هفته قرآن و عترت در استان یزد گفت: یکی از افتخارات استان یزد اتصال شدن به صفت دارالعباده است و طبیعتا تدین و تعهد این مردم به دین مبین اسلام و احکام اسلام باعث انتخاب این نام شده است و این برای استان مایه مباهات است.

 

وی افزود: ایدئولوژی نظام و جامعه ما برگرفته از قران و سیره اهل بیت ( علیهم السلام) است و زندگی فردی و اجتماعی ما با این دو منبع فیض معنا و مفهوم پیدا می کند لذا فرهنگ عمومی ما برگرفته از این دو فرهنگ متعالی است.

 

مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل با چیروی از این دو جایگاه به اعتلا رسیده است.

 

اسفندیار ادامه داد: باورها و ارزش های ما زمانی به رفتار تبدیل می شود که فعالیت های مستمر و مکرر همه دستگاه های اجرای و بخش های خصوصی و مردمی در جهت فرهنگ قرآنی و نشر زندگانی اهل بیت ( علیهم السلام) به استفاده از امکانات پوشش دهد.

 

وی گفت: ما در هفته قران و عترت خواستار زحمت اضافه ای نبودیم ولی اعتقاد داریم همه دستگاههای اجرایی با توجه به قانون اساسی و اهداف نظام اسلامی در حوزه فعالیت های فرهنگ عمومی فعالیت هایی در حوزه قرآن و عترت دارند ولی اثر بخشی با قرار گرفتن با جریان فرهنگ اعتلا پیدا می کند.

 

مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا بین همه دستگاه های اجرایی هماهنگی در راستای فرهنگ قرآنی و اهل بیت ( علیهم السلام) ایجاد کنیم و می خواهیم این را تبدیل به جریان کنیم.

 

اسفندیار خاطرنشان کرد: شورای توسعه فعالیت های قرآنی به عنوان برنامه ای در راستای این جریان است و این ظرفیتی برای ما است تا در سطح استان ها فعالیت کنیم.

 

وی افزود: قرار این نیست که صرفا فعالیت های فرهنگ و هنری ارشاد نمود پیدا کند بلکه موسسات فرهنگی و قرآنی و مردم و دستگاههای اجرایی نیز بایستی فعالیت داشته باشند.

 

مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در حوزه قرآن و عترت باید کار دلی انجام دهیم.

 

اسفندیار بیان کرد: هرچند ما از یزد انتظار بیشتری داریم و استان یزد برای ما جز استان های توانمند حوزه فرهنگ و هنر است اما چون که این فعالیت نقطه آغازی برای همدلی و همزبانی بین دستگاه های اجرایی برای مدیران قران و عترت است.

 

وی افزود: تکلیف می دانیم که در نظامی که ایدئولوژی دینی هستند باید فرهنگ ما برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت ( علیهم السلام) باشد.

 

مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: ما نباید صرفا فعالیت های خود را بین هنرمندان محدود کنیم بلکه تبلیغ و ترویج قران و عترت باید در بخش های مختلف جامعه وجود داشته باشد.

 

هفته قران و عترت شروع کار ما است و نمیتوان آن را محدود کرد و روح حاکم در هفته قران و عترت تولید محور است و میخواهیم هنرمندان و قشر جامعه هنری را به سمت تولید آثار هنری با محوریت قران و عترت سوق دهیم.

 

اسفندیار بیان کرد: کتاب معرفی شهدای قرآنی می تواند به عنوان سنگ بنایی برای فعالیت های قرآنی و شناخت فعالان قران است زیر آنها می توانند الگویی برای افراد مختلف جامعه باشند.

 

وی گفت: ما ۲ حوزه فعالیتی وسیع تحت عنوان کانون مساجد و قرآنی داریم که این فرصت می تواند فرصت مناسبی در معرفی زوایای پنهان حوزه ارشاد باشد.

 

مسئول طرح و برنامهریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: مهمترین هدف ما انسجام بخشی در فعالیت های قران و عترت در استان است که امیدواریم این امر را در هفته قرآن و عترت داشته باشیم.

شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار