رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به تسهیلات خوب دولتی برای کشت گلخانه‌ای، گفت: با توجه به نبود آب، کشاورزان فارس رو به کشت گلخانه‌ای بیاورند.
کد خبر: ۳۶۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 25 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدمهدی قاسمی  اظهار داشت: با توجه به خشک شدن تالاب بختگان در استان فارس، برای نجات آن باید آب را روانه این تالاب کرد و با این وضعیت به شکل سنتی دیگر کشاورزی ممکن نیست و کشاورزان استان باید کشت گلخانه‌ای را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به تسهیلات خوب دولتی در زمینه کشت گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: حدود 85 درصد تسهیلات آبیاری تحت‌فشار را دولت تقبل می‌کند و کشاورزان می‌توانند در زمین خود و تنها 6 درصد آورده، الگوی کشت خود را تغییر دهند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: استان فارس در منطقه خشک و نیمه‌خشک است و توصیه ما به کشاورزان این است که از تسهیلات دولتی برای آبیاری تحت‌فشار استفاده کنند، چراکه اگر قرار باشد مقداری آب نیز به‌سوی تالاب‌ها روانه شود، دیگر آبی برای کشاورزان نمی‌ماند که به شیوه سنتی بخواهند کشت کنند.

قاسمی تصریح کرد: توصیه دیگر ما کاشت گلخانه‌ای است که در حال حاضر منابع صندوق توسعه ملی به این نوع کشت اختصاص می‌یابد و این مسئله تغییر کاربری نیز محسوب نشده و از سوی سازمان نظام‌مهندسی بلافاصله مجوزها صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صیفی و سبزی به دلیل نیاز به آب بسیار، باید کشت گلخانه‌ای شوند، افزود: اگر الگوی کشت تغییر نکند، همین منابع محدود آبی نیز به‌سرعت به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسؤول در توصیه به کشاورزانی که چغندر می‌کارند، گفت: کشاورزان چغندرکار می‌توانند از کشت نشاء استفاده کنند که این کار تا حدود زیادی از مصرف آب صرفه‌جویی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار