قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: شهید حاج حسن دانش یکی از شهدای قرآنی بود که در مظلومیت به شهادت رسید و همواره یاد و نام این شهید قرآنی بر تارک تاریخ استان یزد و کشور خواهد درخشید.
کد خبر: ۳۶۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 28 January 2017
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در اولین یادواره شهدای قرآنی در استان یزد اظهار کرد: هر عملی که برای خداوند باشد جاودانه است.
وی ادامه داد: شهدا افرادی بودند که به مبدا عالم وجود که حضرت حق است وصل شده و جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: قرب و تعظیم به تکریم شهدا وظیفه همه ما است و عظمت شهدا را هنگامی متوجه می شویم که بسیاری از بزرگان همواره به مقام شهید و شهادت غبطه می خوردند. 
وی گفت: قرآن برای شفا و رحمت است و اگر با قرآن مانوس شدیم سه مشکل انسان ها که رذالت، جهالت و کسالت است هر سه باهم دفع و رفع خواهد شد لذا انسانی که با قرآن محشور باشد، سعادتمند خواهد بود.
معاون حوزه علمیه کشور افزود: خیلی ها با قرآن بهشتی شدند اما برخی هم جهنمی می شوند چون قرآن را می خواند ولی یا می فهمد و عمل نمی کند یا عمل می کند و با اخلاص نیست و یا اینکه فقط قرآن را می خواند و اصلا نمی فهمد لذا قرآن می فرماید: برخی از قرآن خوان ها را لعنت می کند. 
وی ادامه داد: قرآن نردبان عالم وجود است و همواره انسان هایی که به قرآن تمسک کنند به سمت تعالی الی الله حرکت کرده اند. 
محمدی افزود: صدیقان، صالحان، انبیا و شهدا در یک مسیر هستند و هویت هر انسانی به اندازه محبت او به قرآن است و لذا باید لحظه به لحظه به قرآن نزدیک شویم. 
وی گفت: شهدای قرآنی اجری مضاعف دارند چون علاوه بر آنکه قرآن را فهمیده اند توفیق آن را هم داشته اند که جان خود را در راه خدا ایثار کنند و این افتخاری است که شامل حال همه نشده و نمی شود لذا شهدای قرآنی انتخاب شده اند. 
محمدی افزود: شهید حاج حسن دانش یکی از شهدای قرآنی بود که در مظلومیت به شهادت رسید و مردم با حضور بی بدیل خود تشییع تاریخی را در استان به حق دارالعباده ماندگار کردند و همواره یاد و نام این شهید قرآنی بر تارک تاریخ استان یزد و کشور خواهد درخشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار