روزهای از دست رفته باز نمی گردند!
صرفنظر از اینکه این تعطیلات تا چه اندازه می توانند در کاهش آسیبها وبروز اتفاقات مفید واقع شوند ،اما حقیتقا باید پذیرفت که در مسیر آموزش و تحصیل فرزندان این دیار نیز اخلال جدی ایجاد خواهد کرد.موضوعی که نیازمند مطالعه وبررسی واندیشیده شدن تمهیدات کارشناسانه بیشتری است.
کد خبر: ۳۶۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 28 January 2017
تابناک ایلام::همه به این موضوع اتفاق نظر دارند که میزان تعطیلات رسمی در ایران ،از همه کشورهای دیگر منطقه وجهان بیشتر است ،تعطیلات بی حساب وکتابی که کمر همت بسته اند تا در مسیر آموزش ،کار ،اقتصاد وتوسعه کشور اخلال ایجاد نمایند.
 
از یکی دوسال اخیر که زیانهای بی شمار کثرت تعطیلات رسمی کشور بر تمام ارکان اقتصادی،آموزشی و...کشور بر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران مسجل شده است ،زمزمه هایی مبنی  تجدید نظر در وضعیت تعطیلی ها وحذف ایام تعطیل غیر ضروری از تقویم رسمی کشور به گوش رسیده است.
 
حتی بسیاری از صاحبنظران پا را فراتر نهاده وبدلیل اینکه در بسیاری از کشورهای جهان روز های شنبه ویکشنبه بعنوان تعطیل رسمی پایان هفته آنان تعیین شده وتعطیلی روزهای پنجشنبه وجمعه کشور ،تعطیلی انجام مراودات اقتصادی وبین بانکی با دیگر کشورها را بدنبال داشته وعملا به ضرر کشور می دانند ،از اینرو  بدنبال این هستند که به جای پنجشنبه روز شنبه را تعطیل رسمی اعلام نمایند.
 
 اما با وجود مشکلاتی که کثرت روزهای تعطیل به کشور تحمیل کرده است ،مشاهده می شود تا -طقی به طوقی -می خورد ستاد بحران ،نسبت به تعطیل نمودن مدارس ومراکز آموزش عالی استان مبادرت نموده واین موضوع به دلیل مشکلات متعدد طبیعی در استان از گرد وخاک گرفته تا سیل وباد وکولاک به رویه ای کاملا معمولی تبدیل شده است.
 
صرفنظر از اینکه این تعطیلات تا چه اندازه می توانند در کاهش آسیبهاوبروز اتفاقات مفید واقع شوند ،اما حقیتقا باید پذیرفت که در مسیر آموزش و تحصیل فرزندان این دیار نیز اخلال جدی ایجاد خواهد کرد.موضوعی که نیازمند مطالعه وبررسی واندیشیده شدن تمهیدات کارشناسانه بیشتری است.
 
اگر با یک حساب سرانگشتی ،ایام تحصیل وتعطیل دانش آموزان در مدارس را احصاء نماییم ،به این نتیجه جالب می رسیم که دانش آموزان مدارس کشور باید 9ماه به تحصیل علم ودانش بپردازند که مجموعا 270روز تحصیلی برآورد شده است .
اما از سویی، تعداد ایام تعطیل رسمی شامل ایام الله،ولادت وشهادتها ،اعیاد وتعطیلات عید نوروز ،نزدیک به 60روز برآورد می شود، که حقیقتا این میزان تعطیلات عملا در مسیر تحصیل دانش آموزان مشکل ایجاد خواهد کرد ،این درحالیست اگر تعطیلات موردی ستاد بحران را نیز به این آمار اضافه کنیم، حسابی به قوز بالا قوز تبدیل می شود!
 
دریکی دو روز اخیر ،بارش برف بسیاری از مناطق استان را سفید پوش کرد،سازمان آموزش وپرورش در اطلاعیه ای مدارس ابتدایی وپیش دبستانی برخی از مناطق استان را تعطیل اعلام کرد ،اما شب که به صبح رسید ستاد بحران استان، فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی ودانشگاههای استان  در شیفت صبح وعصر را تعطیل اعلام کرد.
 
این درحالیست که برای  اعلام تعطیلی بسیاری از مناطق بررسی ومطالعه بیشتری نیازمند بود، بعنوان مثال در شهرستان چرداول به جز دهستان آسمان آباد که بارش برف ممکن بود در تردد ها مشکلی ایجاد نماید، اما در دیگر بخش ها ،نظیر شباب ،زاگرس ،هلیلان ومرکزی یا اصلا برفی نبارید یا میزان برف به اندازه ای  نبود که تعطیلی مدارس را درپی داشته باشد.
 
انتظار می رود مسئولین آموزش وپرورش استان وشهرستانها وهمچنین ستاد بحران استان، با حساسیت بیشتری به مقوله تعطیل نمودن مدارس ورود کرده و با تقسیم بندی مناطق از حیث اقلیمی ،میزان ضرورت و سطح ایمنی در روزهای برفی یا سایر عوامل طبیعی ،از اعلام تعطیلی کلی مدارس  دربرخی  شهرستان های استان  تجدیدی نظر نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
درچرداول به استان اعلام شده که فقط آسمان آبادبرف باریده ودرنوبت صبح ممکنه مشکل داشته باشند درنهایت استان تصمیم نهایی رو گرفته و به شهرستان اعلام کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
تهران وشمال وشمال غرب و جنوب هرهفته تعطیلی دارن این یه بارم براایلام نادیده بگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار