پروژه‌هایی که از جیب‌مردم دوباره‌کاری می‌شوند!
تابناک: حال بعد از گذشت حدود چهار سال از اجرای این طرح در اصفهان، امروز معاون عمرانی شهردار موضوعی را در مورد راه‌اندازی این خطوط بیان کرد که بسیار قابل تامل و البته تعجب بود.
کد خبر: ۳۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 19 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، توسعه و ایجاد حمل و نقل عمومی در بسترهای مختلف و با استفاده از وسایل متفاوت در شهرها بر عهده مدیریت شهری و شهرداری قرار داده شده است.

در همین راستا نیز مسئولان شهری، با استفاده از اتوبوس، تاکسی، متر و تراموا اقدام به ایفای این مسئولیت خود در قبال شهروندان می کنند.

یکی از پر استفاده ترین وسایل جابه جایی درون شهری اتوبوس است که در هشر اصفهان نیز طرفداران بسیاری دارد.

گرچه امکانات این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان دارای عیوب بسیاری است اما ارزان تر بودن آن در مقایسه با دیگر وسایل سبب شده تا اقبال مردمی از اتوبوس بیش از سایر وسایل باشد.

به همین دلیل نیز و در راستای تسهیل در عبور و مرور اتوبوس های درون شهری خط های ویژه ای با عنوان " بی آر تی" به خطوط اتوبسرانی اصفهان در سال های اخیر اضافه شد.

در همان ابتدای اجرای این طرح گرچه مسافران از سرعت خوب اتوبوس های تندرو رضایت داشتند اما کم کم رانندگی بی دقت رانندگان اتوبوس و بی توجهی آنها به حفظ جان مسافران در برخی موارد صدای انتقادات مردمی را درآورد.

از سویی همواره پلیس ترافیک اصفهان و اعضای شورای شهر در مورد اینکه خیابان های اصفهان به دلیل عرض کم ، پتانسیل خطوط بی آر تی را ندارد، از اقدام شهرداری در این خصوص و اختصاص بخشی از خیابان به اتوبوس های پرسرعت گلایه داشتند.

فراهم نبودن زیرساخت ها برای طرحی که می توانست موفقیت خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری اصفهان رقم زند خود به یک مشکل شهری تبدیل شده است.

حال بعد از گذشت حدود چهار سال از اجرای این طرح در شهر اصفهان، امروز معاون عمرانی شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران موضوعی را در مورد راه اندازی این خطوط بیان کرد که بسیار قابل تامل و البته تعجب بود.

علیرضا قاری قرآن، راه اندازی اتوبوس های بی آر تی در شهر اصفهان را آزمایشی عنوان کرده است و گفته است؛ ساخت اولیه خطوط BRT به صورت تستی بود چرا که ما نمیدانستیم این پروژه تا چه میزان موفق عمل خواهد کرد و از این رو از مصالح استاندارد استفاده نکردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به عملکرد موفق این پروژه بازسازی زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار گرفت.

این یعنی اینکه شهرداری طی این سالها با زیرساخت های نامطئن بروی این پروژه ناایمن خود مانور می داده است و روز به روز نیز بر تعداد خطوط آن می افزود و این درحالی بود که جان شهروندان و استانداردسازی پروژه های شهری که باید دغدغه مسئولان شهر باشد، تازه حالا سرباز کرده است.

از طرفی پروژه های شهری اصفهان مستقیما از پول مردم شهر راه اندازی می شود و شهرداری اصفهان اکنون به راحتی پس از یک بار هزینه کردن برای خطوط بی آر تی، می خواهد برای جبران اشتباه گذشته خود یکبار دیگر از جیب مردم هزینه کرده و طرحی که استاندارد نبوده را استانداردسازی کند.

به نظر می رسد بیشتر از آنکه طرح های شهری بعد از ساخته شدن نیاز به استانداردسازی داشته باشد، این تفکر حاکم بر مدیریت شهر است که نیاز به استانداردسازی داشته باشد.!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار