معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که نیمی از صندلی های این دانشگاه را یکهزار و ۴۰۰ دانشجویان بابلی در اختیار دارند.
کد خبر: ۳۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 28 January 2017
 عبدالایمان عمویی روز شنبه در نشست خبری افزود : نیم دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل غیر بومی هستند که از شهرهای مختلف مازندران و استان های دیگر آمده اند و در خوابگاههای دانشجویی به سر می برند.
وی ادامه داد : هم اکنون تمامی دانشجویان غیر بومی این دانشگاه در خوابگاهها اسکان یافته و اجازه اسکان دانشجویان در منازل شخصی داده نشده است.
عمویی گفت : با توجه به این که دانشجویان ساکن خوابگاهها به دلیل دوری از خانواده ها در معرض خطراتی همچون ؛ افت تحصیلی ، اعتیاد ، مشکلات روحی و روانی و غیره قرار دارند ۱۰ کارشناس مشاوره و سلامت روان با مدرک مدرک کارشناسی ارشد در دانشکده ها و خوابگاهها مستقر هستند.
 
وی افزود : یک نفر روانپزشک نیز به مجموعه مشاورین اضافه شده است که اگر دانشجویان با مشکل مواجه شوند ، بتوانند برای درمان به این متخصص مراجعه کنند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : هم اکنون ۱۵ کانون دانشجویی در این دانشگاه فعالیت دارد و برای نخستین بار در سال جاری حدود ۲۵ نفر از دانشجویانی که شهریه پرداز بودند ، از وام ۲۰ میلیون ریالی این دانشگاه بهره مند شدند ، در حالی که تا پیش از این وامی به این دسته از دانشجویان پرداخت نمی شد.
 
وی بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل را در سال تحصیلی جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که از این میزان ۴۰ میلیارد ریال برای تغذیه و بقیه صرف اقدامات فرهنگی و عمرانی در خوابگاهها و تربیت بدنی دانشگاه می شود .
دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دارای ۶ دانشکده پزشکی ، پیراپزشکی ،توانبخشی ، پرستاری و مامایی ( آمل ) و پرستاری و مامایی ( رامسر ) و گروه پرستاری و مامایی بابل است .
این دانشگاه همچنین هفت بیمارستان آموزشی – درمانی را زیر پوشش دارد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون ۲۸۱ عضو هیات علمی برای آموزش ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو در انی دانشگاه فعالیت دارند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار