کد خبر: ۳۶۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 30 January 2017

به گزارش تابناک یزد،شهرداری یزد با اشاره به ضرورت همکاری مستمر و برنامه‌ریزی شده دستگاه‌های مختلف در راستای توسعه بیش از پیش شهر و استان، از افتتاح تقاطع زیرگذر آیت الله خاتمی یزد همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد.

 «محمدرضا عظیمی‌زاده» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که هم‌زمان با 12 بهمن‌ماه آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی طرح غیر هم‌سطح میدان آیت الله خاتمی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: مراحل ساخت و ساز این زیرگذر به پایان رسیده و در حال آماده‌سازی برای افتتاح است.

وی در ادامه در خصوص بحث آبگرفتگی تقاطع‌های زیرگذر و معابر مختلف سطح شهر یزد، گفت: شرایط شهر یزد با خیلی از شهرهای پرباران فرق می‌کند و شیب طولی بسیار کمی دارد.

عظیمی‌زاده با بیان این‌که به جز زیرگذر همافر تاکنون از هیچ کدام از زیرگذرهای یزد گزارش آبگرفتگی اعلام نشده است،‌ افزود: زیرگذر پل همافر به‌علت قرار گرفتن در نقطه پایانی بلوار شهید صدوقی، خیابان‌های آزادشهر و جهانفر به کاسه آب تبدیل شده و با کمترین بارندگی دچار آب‌گرفتگی می‌شود.

شهردار یزد در خصوص بحث فاضلاب شهری در یزد خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب شهر یزد به دلیل آن که برای بارندگی و سیستم آب‌های سطحی طراحی نشده، نمی‌تواند آب‌های سطحی شهر را جذب کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ایمن‌سازی بافت‌تاریخی شهر یزد تصریح کرد: عدم ایمنی بافت تاریخی در برابر آسیب‌هایی نظیر آتش‌سوزی تهدید جدی برای شهر یزد است.

وی با بیان این‌که بسیاری از نقاط بافت سنتی شهر یزد آسیب‌پذیر هستند، گفت: مقاوم‌سازی شهر یزد مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مختلف است.

عظیمی‌زاده در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های جدید خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد با همکاری آتش‌نشانی، شورای شهر و استانداری نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های جدید الاحداث و آموزش مسائل ایمنی شهروندان اقدام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار