برای نخستین بار تعداد ۳۵ قطعه از عکس هایی که از سیر و روند ساخت آرامگاه باباطاهر گرفته شده در نمایشگاه«باباطاهر در گذر زمان» به نمایش درآمد.
کد خبر: ۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 20 May 2015

همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی نمایشگاه عکسی با عنوان «باباطاهر در گذر زمان» در آرامگاه باباطاهر همدان افتتاح شد.

به گزارش مهر، همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی نمایشگاه با عنوان «باباطاهر در گذر زمان» در همدان افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل ۳۵ قطعه عکس از سیر تحول بنای آرامگاه از سال ۱۳۴۴ تاکنون است که به همت عکاس پیشکسوت استان همدان «محمد مهدی استعدادی» گردآوری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس «باباطاهر در گذر زمان» ، اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، نمایشگاه عکسی از آثار استاد عکاسی محمد مهدی استعدادی به نمایش درآمده است.

ریحان سروش مقدم با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین بار در همدان برپا شده است، گفت: برای نخستین بار تعداد ۳۵ قطعه از عکس هایی که از سیر و روند ساخت آرامگاه باباطاهر گرفته شده در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

وی با اشاره به اینکه این عکس ها از سال های ۱۳۴۴ تا ۱۳۷۱ گرفته شده است، ابراز داشت: نمایشگاه عکس «باباطاهر در گذر زمان» از ۲۸ اردیبهشت ماه تا یکم خرداد ماه آماده بازدید عموم است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه موزه ها جایگاه ویژه ای در شناسایی فرهنگ و تمدن هر شهری دارند، اظهار داشت: موزه ها مکانی برای به نمایش در آمدن نتیجه تحقیقات و کاوش ها و اصالت و فرهنگ است.

سروش مقدم با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی موزه، بازدید از موزه های استان همدان رایگان است، بیان داشت: موزه ها نشان دهنده هویت و فرهنگ و تاریخ و تمدن استان همدان هستند.

گفتنی است مقبره باباطاهر مربوط به دوره معاصر است که در میدان باباطاهر همدان واقع شده و این اثر در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

همچنین در حال حاضر استان همدان دارای ۱۸ موزه بوده که شامل سایت موزه هگمتانه، موزه ارامگاه بوعلی، موزه حمام قلعه، موزه مردم شناسی، موزه تاریخ طبیعی، موزه مشاهیر و غیره است که هر یک جایگاه بالایی در فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار