به گفته مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۳۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 20 May 2015

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند، گفت:۳۴ درصد بازدیدکنندگان باغ موزه دفاع مقدس همدان رایگان پذیرش شدند.

به گزارش تسنیم ، خلیل الهی تبار در جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: حضور و توجه استاندار همدان در روز جهانی موزه به این مرکز ارزشی و فرهنگی نشان‌دهنده توجه مضاعف استاندار به بخش گردشگری جنگ است.

الهی تبار با بیان اینکه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در همدان به الگوی الگو و طرح کشوری مطرح شد، بیان کرد: نگاه مجموعه بنیاد حفظ آثار به موزه دفاع مقدس انتفاعی و انحصاری نبوده بلکه برگرفته از نگاه دوران دفاع مقدس و تولید حماسه آن دوران است که بهره‌وری اولویت نخست باغ موزه دفاع مقدس همدان در فعالیت‌ها است.

وی افزود: عطر حماسه در باغ موزه دفاع مقدس همدان وجود دارد و تأثیرگذاری آن به گونه ای است که تمام بازدید کنندگان به آن اذعان دارند در حالی که باغ موزه دفاع مقدس تهران با آن عظمت و هزینه به اذعان سازندگان آن دارای تأثیرگذاری این چنینی نیست.

الهی تبار گفت: باغ موزه دفاع مقدس همدان مولد حماسه است و رنگ حماسی دارد که با حمایت‌های خالصانه تعدادی از دستگاه‌ها ساخته شد و ظرفیتی در خور مردم استان همدان است.

مدیرباغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه از آبان ماه سال 89 تا کنون 500 هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند، گفت: این تعداد شامل گردشگران داخلی و خارجی، سفرا، وابسته‌های نظامی، فرماندهان عالی رتبه و غیره است.

الهی تبار با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان در 6فاز طراحی شد که 4 فاز آن به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: سال 93 تعداد 112 هزار نفر از باغ موزه همدان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هزینه تهیه بلیت بازدید از باغ موزه همدان 3 هزار تومان است، مطرح کرد: بخشی از هزینه های باغ موزه از محل فروش بلیت تامین می‌شود که 34 درصد از تعداد بازدید کنندگان به طور رایگان پذیرش شدند که شامل تحت پوشش‌ها، ایثارگران و غیره بوده و الباقی بازدیدکنندگان نیز با ارائه تخفیفات بازدید داشتند.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس گفت: 3 موضوع اصلی در باغ موزه دفاع مقدس همدان مد نظر است که نگهداری از این مرکز بعد زا ایجاد آن باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک مورد فرسایش قرار می‌گیرد.

الهی تبار افزود: بحث بعدی تکمیل فازهای نیمه تمام، ساخت نماز خانه و تملک باغ‌های مجاور میدان قائم و اضافه شدن آن به باغ موزه است و سومین موضوع و نگاه که بسیار کلیدی است موضوع بهره‌وری از باغ موزه است که باید اقدامی‌شود تا این مجموعه با حداکثر توان خدمت‌رسانی داشته باشد و هر شخص در استان از باغ موزه حداقل یکبار را بازدید کند.

وی اظهار داشت: در بحث راهیان نور در استان خطرات راه و هزینه‌های بسیاری را تقبل می‌کنیم اما از ظرفیت خود استان غافل شده‌ایم و باید به‌گونه‌ای همکاری شود تا تمام مردم همدان به این مکان بیایند.

الهی تبار با اشاره به ظرفیت آبنمای موزیکال در این مرکز گفت: در این فضا آب‌نمای موزیکال با بهره‌گیری از فناوری‌های روز، موزیک و تصاویر تأثیرگذاری بالایی را در بازدیدکنندگان ایجاد کرده و با این وجود تنها به این ظرفیت اکتفا نکردیم.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس افزود: از شهرداری همدان رد حوزه خدماتی رد موزه انتظار داریم چرا که هرچه دغدغه ما رد این مرکز نسبت به مسائل خدماتی کاهش یابد بهتر به شاکله اصلی می‌پردازیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار