مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با افزایش90درصدی نسبت به سال ماقبل ، 61 هزار تن ذرت دانه ای و سیلویی از مزارع این شهرستان برداشت شد .
کد خبر: ۳۷۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 01 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛حشمت زرین جوب اظهار کرد: از این مقدار 30 هزار تن متعلق به برداشت ذرت دانه ای از چهار هزار و 230 هکتار از اراضی کشاورزی استان است.

وی ارزش ریالی این محصول را 300 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: میانگین برداشت ذرت دانه ای در هر هکتارهفت هزار و 100 کیلو بوده است که برای مصارف مرغداری ها و طیور استفاده می شود.

زرین جوب یادآوری کرد: همچنین از 695 هکتار اراضی کشاورزی استان ایلام 31 هزار تن ذرت سیلویی ( ذرت همراه با برگ و ساقه) برای استفاده گاوداری ها برداشت شد.

وی گفت: ارزش ریالی این نوع ذرت 33 میلیارد ریال بوده و در هرهکتار از اراضی کشاورزی نیز 45 تن از این نوع ذرت تولید و توسط خود گاوداران و واحدهای دامپروری خریداری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تاکید کرد: ذرت دانه ای برداشت شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اداره کل تعاون روستایی و تعاونی های بخش خصوصی خریداری شده است.

وی افزود: این ذرت خریداری شده توسط سازمان بورس کشور به فروش می رسد و هزینه آن به حساب کشاورزان واریز می شود و تاکنون حدود 60 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن نیز در اسرع وقت به حساب آنها واریز می شود.

عملیات برداشت ذرت از آبان ماه شروع شد و تا اوایل بهمن ماه ادامه داشت. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار