برودت هوا در استان!
بنا بر این گزارش و تصاویر ارسالی دیروز شهر چرام شاهد بارش برف بود که این امر موجب تعجب و خوشحالی مردم شهر چرام شد هر چند برخی کارشناسان در خصوص بروز پدیده ی سرمازدگی مرکبات این شهر هشدار داده اند.
کد خبر: ۳۷۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 03 February 2017
 پس از هفته ها بی بارشی بالاخره این هفته بارشهای برف و باران خوبی کل استان را در برگرفت و موجب خوشحالی کشاورزان ، دامداران و آحاد مردم شد.
میزان بارش ها در مناطق مختلف استان هر چند متفاوت بود ، اما در همه ی مناطق در حد و اندازه ای بود که نشان از فصل زمستان را در بر داشته باشد.
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته و در پی هشدارهای هواشناسی استان ، هوای کل استان همانند دیگر مناطق کشور به شدت سرد شد تا جایی که شهر گرمسیری چرام پس از سال ها دوباره شاهد بارش برف باشد.
بنا بر این گزارش و تصاویر ارسالی دیروز  شهر چرام شاهد بارش برف بود که این امر موجب تعجب و خوشحالی مردم شهر چرام شد هر چند برخی کارشناسان در خصوص بروز پدیده ی سرمازدگی مرکبات این شهر هشدار داده اند.
این در حالی است که برخی گزارش ها از سرما و كولاك در روستاي تلخاب شيرين و دشت امامزاده جعفر حکایت دارد و بنا بر گزارش های مخاطبین باعث خشك شدن درختان مركبات و از بين رفتن مزارع شده است.
 
از بارش برف در شهر چرام و مناطق گرمسیری تا یخبندان شدید در یاسوج + تصاویر 
 
سفید پوش شدن روستای قیام بعد از ۱۰سال
پایگاه خبری لنده هم نوشت : همزمان با ورود توده های سرد به کشور و کولاک در برخی نقاط کشور استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد نیز سفید پوش شد.روستای قیام از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده بعد از ده سال چشم انتظاری صبح امروز با بارش برف سفید پوش شد. بارش برف در این روستا و سایر روستاهای شهرستان لنده موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان این شهرستان شده است.
 
بارش برف قلب کهگیلویه وبویراحمد را سفیدپوش کرد
پایگاه خبری چرام نوشت : بارش برف پس از سال های زیادی در چرام شروع به بارش کرد.در حالی که مردم چرام اخبار مربوط به بارش برف در نقاط مختلف کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد را از تلویزیون و رسانه ها دنبال می کردند، بارش ناگهانی برف در این شهر موجی از خوشحالی را در بین کودکان و نوجوانان چرامی به راه انداخت. بارش برف از بامداد امروز آغاز شده است و سبب سفیدپوش شدن تمام شهر چرام  شده است.امروز یک بار دیگر مردم چرام شاهد بارش برف در شهرشان بودند و برای ساعاتی نزول این رحمت الهی را به نظاره نشستند.طبق اخبار رسیده برف دیگر شهرها و بخش های شهرستان چرام را نیز سفیدپوش کرده و در روستاها و نقاط سردسیر باعث مسدود شدن راههای ارتباطی شده است.
 
یخبندان شدید در یاسوج
در حالی که در بسیاری از مناطق گرمسیری استان بارش برف همه را غافلگیر کرده بود اما در شهر سردسیری استان یعنی یاسوج خبری از بارش برف نبود تا این موضوع هم باعث تعجب همگان شود. البته پس از گذشتن توده ی هوای بارانی از این منطقه برودت سنگین هوا باعث یخبندان شدیدی در این شهر شد به گونه ای که باعث یخزدگی لوله های آب و همچنین آب درون رادیاتور خودروها شد.
تصاویر زیر میزان برودت هوا در یاسوج را نشان می دهد
وضعیت آب و هوایی کشور در یک نگاه
 مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که امروز از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می یابد، اظهار کرد:  امروز کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور به ویژه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می دهد و این سامانه فردا از کشور خارج خواهد شد.
وظیفه همچنین تاکید کرد: کاهش دما روز پنج شنبه در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه و روز جمعه در نیمه شرقی کشور حدود  5 تا 10 درجه سلسیوس پیش بینی شده و انتظار می رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق ماندگار باشد.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران طی امروز و فردا نیز گفت: دمای تهران امروز حداقل منفی 5 و حداکثر 0 درجه سانتی گراد و روز شنبه نیز حداقل منفی 4 و حداکثر 0 درجه سانتی گراد خواهد بود.
همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی ویژه هواشناسی دریایی آمده است: " امروز با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متر بر ثانیه ارتفاع موج در قسمتهای مرکزی و شرقی خلیج فارس به 3 تا 4 متر و در تنگه هرمز به  2 تا دو و نیم  متر می رسد.
به تدریج  روز شنبه از سرعت باد روی خلیج فارس کاسته شده و به حدود 10 تا 15 متر برثانیه خواهد رسید، ارتفاع موج در قسمتهای شرقی و مرکزی آن در این روز بین یک و نیم تا 2 متر و در تنگه هرمز بین  1 تا یک و نیم متر می رسد.
طی روزهای جمعه و شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال غربی حدود 15 تا 20 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به 2 تا 3 متر می رسد.  بویژه روز جمعه بعدازظهر ارتفاع موج در مناطق شرقی و مرکزی دریا به 3 تا 4 متر می رسد. از اینرو توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید."
دعوت  مشترکان گاز به صرفه جویی
مومنی مدير گاز رساني شرکت ملي گاز : گازرساني با مشکلي روبرو نيست اما به هموطنان توصيه مي شود به کمپين دو درجه صرفه جويي در مصرف گاز بپيوندند تا با مشکلي در روزهاي آينده روبرو نشوند.
از نظر ميزان توليد گاز در کشور امروز رکورد توليد در چند سال اخير زده شده است و اميدواريم رکورد مصرف مخصوصا در بخش خانگي شکسته نشود.
با توجه به ورود هواي سرد از ديروز به کشور که تا روز يکشنبه هم ادامه دارد طبيعي است که ميزان مصرف در بخش خانگي افزايش چشمگيري داشته باشد اما خواهش ما از همه مصرف کنندگان اين است که رعايت صرفه جويي را داشته باشند تا موج سرمايي که به کشور وارد شده ، پشت سر بگذاريم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار