اخبار پلیس
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف وسایل الکترونیکی قاچاق به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 05 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " رضا  شیرزادی " گفت: با برنامه ریزی هدفمند پلیس در برخورد با قاچاق کالا و همسو با شعار حمایت از تولیدات داخلی، عوامل این پلیس حین گشت زنی اکیپ گشت پاسگاه ماهیدشت به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که با سرعت زیاد در حال حرکت بود و به ایست ماموران نیز توجهی نداشت، مشکوک و مظنون شده و با اقدام به موقع مأموران خودرو متوقف می شود.

این مقام انتظامی افزود: ماموران سریعاً راننده را دستگیر و در بررسی از خودرو موفق به کشف اقلام و وسایل الکترونیکی قاچاق به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیون ریال می شوند که در این راستا خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شد.

سرهنگ شیرزادی در پایان با اشاره به اینکه متهم اهل و ساکن شهرستان ساوه بوده و قصد انتقال محموله به آن شهرستان را داشته است، خاطر نشان کرد: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا، مبارزه خواهد کرد.

**توقیف خودروی سمند با ۱۴۳ مورد تخلف در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از توقیف یک دستگاه سواری سمند با ۱۴۳ مورد تخلف و ۵۶ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد مرادی" در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس راهور حین گشت زنی در سطح خیابان های شهر کرمانشاه، یک دستگاه خودروی سمند را به علت توقف در محل پارک ممنوع حوالی میدان آزادی اعمال قانون کردند.

وی تصریح کرد: با استعلام از سامانه تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص شد این خودرو دارای ۱۴۳ مورد تخلف حادثه ساز به مبلغ ۵۶ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال است، لذا طبق ماده هشت رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس ماده ۸ رسیدگی به تخلفات رانندگی، از تردد خودروهای با خلافی بیش از ده میلیون ریال جلوگیری خواهد شد و خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال می یابد.

سرهنگ مرادی از رانندگان خواست جهت اطلاع از وضعیت خلافی خودرو، کد ۱۷ رقمی مندرج در کارت اصالت خودرو را به سامانه ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ ارسال و یا به آدرس http://rahvar۱۲۰.ir   مراجعه کنند.

**دستگیری سارق خودرو با ۲۴ مورد سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای با ۲۴ مورد سرقت توسط پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: این متهم ۵۰ ساله و سابقه دار پس از دستگیری، از فعالیت باند چهار نفره سرقت خودرو و قطعات خودرو پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" بیان داشت: روز گذشته اکیپی از ماموران کلانتری ۲۴ الهیه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید در حاشیه شهر برخورد کردند و با توجه به وضعیت داخل خودرو به آن مشکوک و مظنون شدند، لذا با استعلام پلاک خودرو، سرقتی بودن آن محرز شد.

وی تصریح کرد: بلافاصله مراتب در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و با کار اطلاعاتی و بررسی میدانی در کمتر از ۳۰ دقیقه، ماموران موفق شدند محل اختفای سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی یکی ار سارقان را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: متهم که فردی ۵۰ ساله و سابقه دار است، پس از دستگیری در برابر مأموران از فعالیت باند چهار نفره سرقت خودرو و قطعات خودرو پرده  برداشت و در بازجویی هایی به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس این شهرستان، به ۲۴ مورد سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و تحویل به مراجع قضائی، بیان داشت: تحقیقات و کار اطلاعاتی گسترده جهت دستگیری سایر اعضای این باند توسط پلیس این شهرستان و سپردن آنها به دست قانون با تمام توان ادامه دارد.

**مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب اعلام کرد که ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس این شهرستان منجر به مصالحه شده است.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها در پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، اظهارداشت: مراکز مشاوره پلیس نقش بسزایی در کاهش مراجعات قضائی به کلانتری ها و دادسراها دارند.

وی با اشاره به ارجاع بیش از ۹۷۰ پرونده از ابتدای سال جاری به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان، گفت: آمارهای موجود نشان می دهد علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگی بوده است و از این بین سهم قابل توجهی به تعارضات بین زوجین اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسیب های بعدی از جمله طلاق جلوگیری به عمل آمده است.

سرهنگ سرتیپ نیا بیان داشت: طلاق موضوع بسیار نگران کننده ای است که آسیب های آن فقط متوجه طلاق دهنده و طلاق گیرنده نیست. افراد مطلقه و کودکان طلاق امرزوه درگیر بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی هستند که به صورت نیروی بالقوه برای انجام هرگونه بزه در جامعه تلقی می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۲۰ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره حضوری به این دوایر مراجعه کرده اند و از ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: مشاوران کلانتری‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و روسای پلیس‌های تخصصی به طور مستمر آموزش های لازم را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، مساجد و جامعه ارائه می کنند.

وی در پایان افزود: مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، شغلی، انتظامی، روانسنجی، مددکاری و... برای عموم مردم و با اولویت برای کارکنان خدوم ناجا و خانواده محترم آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار