مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: اداره کل هواشناسی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای سنجش گرد و غبار در نظر گرفته است و باید سامانه هشدار گرد وغبار در قم راه‌اندازی شود می‌توان مشکلات مربوط به شهر گردو غبار قم هشدار داده شود.
کد خبر: ۳۷۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی در جلسه مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد بابیان اینکه دریاچه نمک 90 درصد چالش‌پذیری استان قم را تحت تأثیر قرار می‌دهد اظهار داشت: استان قم به لحاظ استقرار در شاهراه با مسائل عدیده‌ای مواجه است که صنایع آلاینده از جمله آن‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با ببان اینکه در استان قم استحصال سرب و باتری‌های فرسوده دو برابر نیاز ظرفیت کل کشور است، افزود: همچنین هیدروکربن‌ها یکی از پسماندهای خاص است که وارد شهر قم می‌شود و باید در راستای کمک به توسعه پایدار همه واحدهای تولیدی حداقل ملاحظات زیست‌محیطی را داشته باشند.

دانیالی با اشاره به آموزش‌های زیست محیطی در سطح استان گفت: طرح مدرسه طبیعت در شرف اجرایی شدن است و یک ساعت با محیط بان عملیاتی شده است همچنین جشنواره فیلم سبز در استان قم بعد از گذشت 10 سال در سال گذشته برگزار شد و امسال نیز این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به برگزاری همایش دریاچه نمک به عنوان یک همایش بزرگ گفت: در مطالعات آلودگی در کلان شهر قم حداقل مطالعات را انجام داده‌ایم، کانون‌های آلودگی صنعتی استان قم به مانند شرایطی که تهران، تبریز و اصفهان رسیده،  نرسیده است و بیشتر آلودگی گردوغبار در فصل گرمای سال است.

وی با اشاره به بحث احداث نیروگاه حرارتی در قم گفت: بزرگترین کانون اثرگذار در شهر قم که تأثیر به سزایی در شهر قم داشته است بحث نیروگاه است، قم توزیع‌کننده گاز کشور است و نخستین استانی هستیم که  در فصل سرما گاز آن قطع می‌شود و با گازوئیل اداره می‌شود.

دانیالی عنوان کرد: در حوزه محیط طبیعی زمین مرکز تحقیقات زیست محیطی بودجه استانی گرفته‌شده و مدد ملی را می‌طلبد تا این پروژه به سرانجام برسد همچنین زمین تالاب حوض سلطان در اختیار محیط‌زیست قرار گرفته و برای نخستین بار نخستین اعتبار تالابی در سال گذشته به استان قم اختصاص یافت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم ادامه داد: اداره کل هواشناسی زیرساخت‌های بسیار خوبی برای سنجش گردو غبار در نظر گرفته است و اگر سامانه هشدار گرد وغبار در قم راه‌اندازی شود می‌توان مشکلات مربوط به گردو غبار قم را حل کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار