امروز براي شرکت هاي بازاريابي هرمي روز پرحاشيه‌اي رغم خورد، اول فتواي آيت الله مکارم شيرازي که بازاريابي هرمي را حرام اعلام کردند و دوم اينکه رئيس پليس آگهي تهران از شناسايي و دستگيري سرشاخه‌هاي اصلي بزرگترين شرکت هرمي کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 13 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، جمعي از طلاب درباره فعاليت بازاريابي هرمي از آيت‌الله مکارم شيرازي سؤالي مطرح کرده‌اند مبني بر اينکه:
"اخيراً مؤسسات بازاريابى هرمى تغيير نام داده و با همان اهداف به نام شبکه بازاريابى وارد ميدان شده و مشغول تخريب جوانان هستند. متأسفانه اطلاعات نادرستى به شوراى محترم نگهبان در اين زمينه داده‌شده و آن‌ها فتوا به جواز آن داده‌اند.وزارت صنعت و معدن به‌گمان اينکه از اين طريق شغلى براى جمعى از جوانان پيدا مى‌شود و آمار بيکارى پايين مى‌آيد، متأسفانه مجوزهاى متعددى صادر کرده و گروهى از جوانان را گرفتار اين شغل کاذب زيان‌بار کرده است.آيا شرکت در اين شبکه‌ها شرعاً براى ما جايز است؟"
که ايشان در پاسخ اعلام کردند:
اولاً با پيگيرى‌هاى ريشه‌اى و دقيقى که در اين زمينه کرده‌ايم ثابت‌شده که اين کار به‌يقين شرعاً حرام است و «اکثر مراجع محترم تقليد» نيز به حرمت آن فتوا داده‌اند.ثانياً تعجب است چگونه شوراى محترم نگهبان در اين مسئله که وظيفه او نيست وارد شده و فتوا داده و وزارت صنعت سوءاستفاده کرده و بر اساس آن مجوزها را صادر کرده است.انتظار مى‌رود شوراى محترم نگهبان در محدوده‌اى که قانون اساسى براى آن‌ها معين کرده و ما آن را محترم مى‌شمريم، گام بردارد و در قلمرو مراجع ورود نکند. مردم مقلد آن‌ها نيستند، مقلد مراجع خويش هستند و اگر اين رويه ادامه يابد، مرجعيت که از ارکان مذهب ماست، به خطر مى‌افتد. اميدواريم اين تذکر خيرخواهانه را فراموش نفرمايند.
شايان ذکر است در همين رابطه، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري سرشاخه‌هاي اصلي بزرگترين شرکت هرمي کشور خبر داد.
 سردار عباسعلي محمديان در جمع خبرنگاران گفت: اين شرکت با سوء استفاده از نام شرکت گلدن گرين فارکس که يک شرکت انگليسي است و در زمينه تبادل سرمايه ارزي فعاليت مي کند توانست پول هنگفتي را به جيب بزند. سردار محمديان افزود: براساس تحقيقات اوليه تاکنون مشخص شده است که بيش از 10 ميليارد تومان کلاهبرداري کردند. وي با اشاره به اينکه تاکنون صد شاکي به پليس مراجعه کرده اند گفت : مطمئناً اين کلاهبرداري بسيار گسترده تر است و چندين هزار نفر را در برگرفته است. سردار محمديان گفت: کف سرمايه گذاري در اين شرکت باصطلاح تبادل سرمايه ارزي از 50 ميليون تومان شروع و تا چندين ميليارد تومان گزارش شده است. 
وي گفت : بر اساس شواهد و قرائن و با توجه به اينکه کلاهبرداران اين شرکت هرمي سرمايه ها را تبديل و يا به انحناي ديگر سرمايه گذاري کرده اند امکان بازگشت پول هاي کلاهبرداري شده ممکن نيست.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: تحقيقات پليس درباره اين کلاهبرداري گسترده که فعلاً شاکياني در تهران و سه استان ديگر کشور دارد همچنان ادامه دارد و چنانچه مالباختگاني مورد سوء استفاده اين شرکت هرمي قرار گرفته اند مي توانند به پليس آگاهي در تهران و شهرستان ها براي ارائه شکايت مراجعه کنند . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار