رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: رتبه استان در توسعه باغات 27 کشوری است که با این رتبه از نظر توسعه باغات جزو استان‌های توسعه نیافته است.
کد خبر: ۳۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 15 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، خسرو شهبازی در همایش توسعه باغات در اراضی شیب‌دار برگزار شد، با بیان اینکه 18.5 درصد مجموع اراضی کشاورزی کشور به باغات اختصاص دارد، افزود: تنها 4.3 درصد مجموع اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به باغات اختصاص دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر سطح باغات جایگاه خوبی در کشور ندارد، گفت: در حوزه باغات از نظر عملکرد در واحد سطح جایگاه استان در کشور جایگاه خوبی است، تا آنجا که به استثنای گیلاس و هلو از نظر بقیه تولیدات باغی از میانگین کشور بالاتریم.
شهبازی با تاکید بر اینکه هدف از توسعه باغات تنها تولید میوه بیشتر نیست، افزود: افزایش پوشش سبز و پدیده ترسیب کربن که در پی آن کاهش میزان CO2  و جلوگیری از افزایش دمای هوا دنبال می‌شود، از دیگر مزایای توسعه باغات است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش میزان تولیدات باغی استان به 375 هزار تن، اصلاح باغات فرسوده، توسعه باغات به روش‌های نوین و متراکم، توسعه محصولات گلخانه‌ای و... در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار دارد.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، دالاهو، کرمانشاه، روانسر، جوانرود و... پتانسیل‌های خوبی برای توسعه باغات دیم دارند، افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته بادام و انگور به دلیل میزان دما، میزان بارش‌ها  و... شرایط خوبی برای کشت در استان دارند.
شهبازی تاکید کرد: توسعه کشت پسته، زعفران، گیاهان دارویی و گل محمدی را در استان در برنامه داریم.
شهبازی از توسعه کشت زعفران به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در استان یاد کرد و افزود: با آزمایش‌های صورت گرفته زعفران تولیدی در استان کرمانشاه از نظر کیفیت حتی از انواع زعفران ممتاز خراسان رضوی نیز مرغوبتر بوده است و لذا توسعه این کشت در استان دنبال می شود.
شهبازی با اشاره به کشت سالانه 210 هکتاری گل محمدی در استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه ظرفیت خوبی برای تولید گل‌محمدی دارد و حتی برند محصول ارگانیک را در نیز در زمینه تولید این محصول اخذ کرده است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان صحنه با برخورداری از 19 درصد باغات استان کرمانشاه بیشترین باغات این استان را دارد، افزود: شهرستان اسلام آبادغرب نیز کمترین سطح باغات را در استان کرمانشاه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار