تنور داغ گرانی نان در اصفهان؛
تابناک: نانواها معتقداند برخی از مغازه‌ها ی اصفهان در محله‌های فقیرنشین واقع شده‌اند و مردم با قیمت فعلی نان هم مشکل دارند که حال با آزادسازی نرخ نان دیگر همین چند مشتری هم حاضر به خرید نان نخواهند شد.
کد خبر: ۳۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 23 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در هفته گذشته تعدادی از نانوایان شهر اصفهان خبر از قطع سهمیه آرد خود دادند.
خبری که به قول این صنف می تواند در گران شدن نان تاثیر مستقیم و سریع داشته باشد به گونه ای که هم اکنون برخی نانوایی های شهر اصفهان به دلیل قطع سهمیه آرد خود و در نتیجه خریداری آرد به نرخ آزاد مجبور به فروش نان به نرخ آزاد و گران تر از تعرفه های مصوب دولت شده اند.
نانوایان شهر اصفهان که در حال حاضر با این مشکل روبرو شده اند، 40 واحد صنفی هستند که به گفته خود از تخلف خود آگاهی ندارند و تعزیرات حکومتی تنها با این عنوان که شما تخلف دارید اما نوع تخلف را اعلام نمی کند، اقدام به قطع سهمیه آرد این واحدها کرده است.
این دسته از نانوایان اعتقاد دارند اگر ما تخلفی مرتکب شده ایم چرا مغازه ما را پلمب نمی کنند و تنها به قطع سهیه آرد دولتی ما اقدام می کنند.
موضوعی که خبر از آزادسازی نانوایی ها آن به صورت ابتکاری و بی سابقه می دهد.
این نوع برخورد با نانوایی ها که آنها را به اجبار به سوی آزاد خریدن آرد و آزاد فروختن آن سوق می دهد، می تواند به نوعی بخشنامه غیرمستقیم دولت برای آزادسازی واحدهای نانوایی باشد که در دستور کار هم قرار داشت و قرار بود در شهر اصفهان نیز اجرایی شود.
گرچه چندی پیش حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده میمه و شاهین شهر نیز در مورد اقدام دولت در این رابطه با اشاره به جلسه کارگروه هدایت و مدیریت آرد و نان استان مبنی بر روند آزادسازی قیمت آرد و پخت نان در شهر کمشچه شهرستان برخوار گفته بود: زمانی که در جریان این خبر قرار گرفتم بلافاصله با معاون استاندار و مدیر غله استان اصفهان تماس و مراتب اعتراض و نگرانی خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردم.

وی با بیان اینکه در جلسه کار گروه هدایت و مدیریت آرد و پخت نان استان اصفهان هیچ‌کدام از نمایندگان اصناف آرد و نان شهرستان برخوار حضور نداشته‌اند، افزود: متأسفانه بدون حضور مسئولین محلی شهرستان برخوار به‌ خصوص شهر کمشچه این تصمیم‌ گرفته‌ شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات موثقی که به دست ما رسیده بود اصلا این موضوع جزء دستور کار آن روز جلسه کارگروه هدایت و مدیریت آرد و پخت نان استان اصفهان نبوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تصمیم به آزادسازی نرخ آرد و پخت نان در شهرستان برخوار و شهر کمشچه و رسیدن به حدود ۱۰ درصد از آزادسازی قیمت نان در استان از پختگی لازم برخوردار نبوده است.
این خبرها در حالی به واقعیت می پیوند که در شرایط اقتصادی کنونی نه نانواها و نه مردم توان اجرای چنین تصمیمی را ندارند.
نانواها معتقداند برخی از مغازه ها در شهر اصفهان در محله های فقیرنشین و محروم واقع شده است و مردم با قیمت های فعلی نان هم مشکل دارند و کمتر نان خرید می کنند و حال با آزادسازی نرخ نان دیگر همین چند مشتری هم حاضر به خرید نان نخواهند شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید مجتبی کبودیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران حوزه ارد و نان استان اصفهان خصوصا مردم خوب شاهین شهر. خدمت مسئولین محترم استان در این خطه باید عرض کنم کنترلی بر فعالیتهای ارد و نان اللخصوص نانوایی های سطح شهر شاهین شهر نیست یا اگر هست با سهل انگاری است مواردی را به عرض مسئولین محترم میرسانیم در خصوص فعالیت نانوایی های سطح شهر امیدواریم به این موارد رسیذگی شود1-کنترلی بر قیمت نان خبازی ها نیست قیمت نلن استانداردی که شورا تایید کرده است با قیمت210 به تصویب رسیده است دیده میشود بعضی خبازی ها با زدن دو عدد کنجد مشتری را ملزم به خرید با قیمت 250تومان میکنند که این درست نیست 2-بعضی نانوایی ها چونه ها را بزرگ میگیرند و با قیمت 450تومان به فروش میرسانند که این هم بر خلاف قانون هست و مشتری توان خرید را ندارد3- اکثر خبازی های سطح شهر کیفیت نان خوبی ندارند و نان که به دست مشتری میرسداولا مزه نان مزه اب و خمیر است و بوی ماندگی و ترشی خمیر حال ادم و به هم میزند و وسط نان سوخته و اطراف ان خمیر است که به مرور زمان برای شهروند عزیز مایحصل ان بیماری و دارو و درمان است4- بر ساعات کار نانوایی ها نظارت نیست ساعت6 خبازی بایستی نان اماده تحویل مردم دهد و مشاهده شده است که ساعت 6/15 صبح مراجعه شده ولی هنوز تنور داغ نشده است . مسائل فراوان است و مئاسفانه فرصت کم استدعا دارم از برادران و مسئولین عزیز تقاضامندم که به خاطر رفاه حال مردم عزیز شاهین شهر به این مسائل رسیدگی شود . سپاسگذارم سید مجتبی کبودیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :